فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: با صراحت می‌گویم مسیر نیروی قدس و مقاومت با شیطنت‌هایی که آمریکا می‌کند تغییری نمی‌کند مسیر همان مسیر است.

به گزارش مرور نیوز، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در مراسم اولین سالگرد شهید سلیمانی که در دانشگاه تهران در حال برگزاری است، اظهار داشت: امروز و در ایام شهادت حضرت صدیقه کبری فاطمه الزهرا می دانم که همه ملت ایران علاقمند بودند که در دانشگاه تهران در مراسم گرامیداشت شهدای قهرمان خودشان شرکت کنند.

وی ادامه داد: از شهید سلیمانی بسیار گفته شده و هرچه هم گفته شود کم است.مطالبی که از رسانه ها تاکنون شنیده اید بخش کوچکی از ویژگی های این شهید بزرگ است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: دوست داشتیم این مراسم با حضور ملت ایران باشد لذا ارتباط معنوی و روحی برقرار می کنیم.

سردار قاآنی افزود: شهید سلیمانی که سه مدال افتخار را رهبر بزرگ انقلاب در همین آخرین صحبت شان به ایشان اعطا کردند، ایشان هم قهرمان ملت ایران، امت اسلامی است.

سردار قاآنی تصریح کرد: جوانانی که می خواهند شهید سلیمانی را الگوی خود قرار دهند بدانند شهید سلیمانی مرد میدان مقاومت بود امکان ندارد در بیرون اهل مقاومت باشید مگر اینکه در درون خود مقاومت را خوب تمرین کرده باشید.

فرمانده نیروی قدس سپاه معرفت، عبادت، اخلاق، ایثار و همه ارزش‌های اسلامی و انسانی در درون این کلمه جای دارد، شهید سلیمانی را در بُعد فرماندهی و مدیران نظامی خیلی بیان کردند، اما او یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های وی منطق قوی او بود.

وی گفت: او در همه میدان‌هایی که وارد شد با منطق وارد شد وقتی طرف مقابل منطق نشناخت با او جور دیگری حرف زد.

فرمانده نیروی قدس سپاه افزود: نگاه راهبردی و بصیرت عمیقی تبدیل هر تهدید به فرصت جزو ویژگی‌های شهید قاسم سلیمانی بود. کسانی که شهید سیلمانی و ابومهدی المهندس را دیده بودند آن‌ها را به عنوان الگو قرار می‌دهند این ویژگی‌های اساسی را باید در درون خود نهادینه کنند.

سردار قاآنی گفت: علاوه بر این همه خصوصیات شهید سلیمانی بر مدار ولایت و جایگاه رفیع ولایت بود و در همه زندگی به آن توجه داشت و ولایت مدار بود و شما این برجستگی‌ها را در اقدامات این شهید کاملاً می‌بینید.

وی گفت: به همه مردم و ملت‌های مقاوم در سراسر جهان می‌گویم که راه شهید سلیمانی یک رهبر داشته است و آن راه و آن رهبری همچنان برقرار است و حمایت از مظلومین، محرومین و تربیت آن‌ها بر مدار زندگی عزت مدارانه و مقاومتی همچنان ادامه دارد.

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: شما امروز در فلسطین قهرمان می‌بینید سالگرد این شهید عالی مقام در منطقه‌ای که گاهی نمی‌توانستند یک تیر شلیک کنند برگزار می‌شود. یا در لبنان علمدار که یک مجاهد او را رژیم اشغالگر شهید کرده سه ماه است تهدید کرده که می‌زنیم و شما در این سه ماه در شبانه روز یک سرباز رژیم صهیونستی را نمی‌توانید پیدا کنید. بخاطر وحشتی که علمداران لبنان برای آنان ایجاد کردند.

وی افزود: سوریه مقاوم ایستاد و همه مسلمانان مبارز حمایت کردند و امروز تقریبا همه سرزمین‌های سوریه آزاد شدند.

سردارقاآنی افزود: عراق مجاهد همچنان محکم بر مبانی خود ایستاده و در این چند روز که سالگرد جنایت آمریکای جنایتکار است فرزندان مبارز عراقی کمی تحرک از خود نشان دادند. رژیم آمریکا بی‌سابقه‌ترین اقدامات امنیتی را که همچون بید در درون عراق می‌لرزد برای خود ترتیب دادند.

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: امروز در عین اقتدار مشاهده می‌کنیم همچنان راه شهید سلیمانی مقتدرانه ادامه دارد. این راه شهید سلیمانی است.

سردار قاآنی گفت: دشمن ۳۰ سال دنبال شهید کردن شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس بود، اما هر نوع عملیاتی باید عقلانی باشد. در این دوره کثیف‌ترین و جنایتکارترین فرد که هیچ اصولی بر فکر او حاکم نیست؛ وسوسه‌های رژیم اشغالگر و سعودی جنایتکار باعث شد این انسان بی‌عقل جنایتی کند که در دنیا سابقه نداشته است.

وی گفت: اما این را به همه ملت‌ها عرض می‌کنیم اولا آمریکا و ترامپ نمی‌دانند شهادت در مکتب ما یعنی چه معنایی دارد؛ بدانید که شهادت اوج افتخار آن‌ها بود و شما با شهادت آن‌ها را به اوج آرزوهایشان رساندید و کاری کردید که همه دنیا شما را قطعاً محکوم خواهند کرد.

سردار قاآنی گفت: جنایتکاران بدانند که کاری کرده‌اند در سرتاسر عالم هرجا مردی پیدا شود آمادگی دارد آن کسانی که این کار را کرده‌اند به سزای عملشان برسانند.

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: با صراحت می‌گویم مسیر نیروی قدس و مقاومت با شیطنت‌هایی که آمریکا می‌کند تغییری نمی‌کند مسیر همان مسیر است.

وی گفت: مطمئن باشید حتی از درون خانه شما ممکن است کسانی پیدا شوند که پاسخ این جنایت را به شما بدهند.

سردار قاآنی در پایان ضمن تسلیت مجدد شعری از اقبال لاهوری را خوانند مبنی بر اینکه

رمز قرآن از حسین آموختیم

ز آتش او شعله‌ها اندوختیم

شوکت شام و فر بغداد رفت

سطوت غرناطه هم از یاد رفت

تار ما از زخمه اش لرزان هنوز

تازه از تکبیر او ایمان هنوز‌ای صبا‌ای پیک دور افتادگان

اشک ما بر خاک پاک او رسان