به نظر می‌رسد برخی از نمایندگان مردم تهران از آن شور و شوق رسانه‌ای روزهای ابتدایی مجلس فاصله گرفته و راه غیبت در بزنگاه‌ها را در پیش گرفته‌اند.

به گزارش مرور نیوز، هنوز یک سال از برگزاری انتخابات ۲ اسفند ۹۸ نگذشته است که جمعی از  نامزدهای فهرست موسوم به «جریان انقلابی» ردای وکلات به تن کردند و راهی بهارستان شدند تا از حقوق پایمال شده مردم توسط جریان حزبی موسوم به اصلاح‌ طلبان دفاع و آن را احیا کنند.

مستأجران کرسی‌ های پایتخت در خانه ملت، روزهای ابتدایی مجلس یازهم خوب خودی نشان می‌دادند و درباره هر موضوع ریز‌ و درشتی اظهار نظر می‌کردند.

حتی شوربختانه طرح‌های مختلفی نیز راهی میدان بهارستان کردند که به گفته خبرگان تقنین، این طرح‌ها بیشتر جنبه احساسی داشت تا آنکه از فرمول خاص کارشناسی تبعیت کرده باشد.

البته همان زمان این گزاره نیز مطرح شد که ۶ ماه ابتدایی مجلس یازدهم نباید مورد استناد برای قضاوت عملکرد وکلای ملت باشد چرا که این مجلس ایام احساسی‌ خود را طی می‌کند.

حال با گذشت بیش از ۷ ماه از آغاز به‌کار مجلس یازدهم، به نظر می‌رسد نمایندگان مردم تهران از آن شور و شوق رسانه‌ای روزهای ابتدایی مجلس فاصله گرفته و راه غیبت در بزنگاه‌ها را در پیش گرفته‌اند.

برای اثبات این‌ گزاره، کافی است به بی‌توجهی نمایندگان تهران به تماس‌های مکرر خبرنگاران پارلمانی رجوع کرد که بی‌توجه به تماس خبرنگاران حاضر به پاسخ‌دهی نیستند.

الزام به پاسخگو بودن وکلای ملت در حالی است که جریان رقیب از هیچ تلاشی برای‌ خبرسازی علیه خانه ملت دریغ نمی‌کند.

از طرفی به واسطه شیوع بیماری حقیر و خطیر کرونا در‌ کشور، تردد خبرنگاران در راهروهای پارلمان محدود شده و امکان دیدار حضوری با وکلای ملت نیست تا خبرنگاران رأساً اقدام به طرح پرسش کنند.

این در‌حالی است که شفافیت یکی از شعارهای اساسی نمایندگان مجلس یازدهم‌ در ایام انتخابات بود ولی نه تنها طرح شفافیت آراء نمایندگان به سرانجام نرسیده که حتی شفافیت درباره خبرسازی‌ها هم مورد قبول نیست.

به هر روی امید می‌رود نمایندگان‌پایتخت به عهدی که با مردم بسته‌اند پایند باشند و پاسخ خبرنگاران را که چشمان ناظر‌ مردم هستند، بدهند.