سخنگوی رزمایش بزرگ محمدرسول الله (ص) 4 نیروی زمینی ارتش گفت: انجام عملیات هلی‌برن در منطقه وسیعی از سواحل مکران تا عمق محورهای مواصلاتی جنوب شرق کشور توسط نیروهای ویژه تکاور نیروی زمینی بخش دیگری از اولین مرحله رزمایش بزرگ محمد رسول الله (ص) بود.

به گزارش مرور نیوز، سرتیپ دوم ستاد سید کمال پیمبری، سخنگوی رزمایش بزرگ محمدرسول الله (ص) 4 نیروی زمینی ارتش گفت: انجام عملیات هلی‌بُرن در منطقه وسیعی از سواحل مکران تا عمق محورهای مواصلاتی جنوب شرق کشور توسط نیروهای ویژه تکاور نیروی زمینی بخش دیگری از اولین مرحله رزمایش بزرگ محمد رسول الله (ص) بود.

سخنگوی رزمایش همچنین گفت: بنا به دستورات صادره از قرارگاه ولایت نیروی زمینی ارتش، یگان های هوابرد، واکنش سریع، تکاور، زرهی، مهندسی، توپخانه، جنگ‌های الکترونیک و نیروهای ویژه این نیرو برابر جدول زمان بندی مقرر در مناطق از پیش تعیین شده مستقر شدند.

وی افزود: تیپ 55 هوابرد نیروی زمینی ارتش برای ایجاد عملیات مانع شونده در مدت زمان تقریبی دو ساعت که با توجه به ‌بُعد مسافت، زمان بسیار خوبی می‌باشد و مطابق با استانداردهای تعریف شده‌ روز دنیا و با استفاده از چترهای تولید داخل و در ارتفاع پایین تر از 750 فوت که یک رکورد برای فرود یکان های هوابرد می‌باشد، در محورهای تهدید با هماهنگی کامل قرارگاه منطقه ای مستقر و در مجموع عملکرد موفقی را ارائه کرد.

سرتیپ دوم پیمبری تصریح کرد: در ادامه این مرحله از رزمایش با توجه به‌ نفوذ یک گروه ویژه دشمن در منطقه، عملیات اطلاعاتی شامل اِشراف اطلاعاتی با استفاده از پهپادها، جنگال و نیروهای بومی و تیم های ویژه انجام گرفت و طرح‌های مقابله و مبارزه با تروریسم نیز به مورد اجرا گذاشته شد.

سخنگوی رزمایش همچنین تصریح کرد: در راستای اجرای عملیات مردم‌یاری، اداره‌ بهداشت و درمان نزاجا با ‌استقرار بیمارستان صحرایی در منطقه‌ عمومی رزمایش، خدمات رایگان بهداشتی و درمانی مورد نیاز ‌مردم منطقه را ارائه کرد.

سخنگوی رزمایش همچنین اضافه کرد: ما در این رزمایش به‌دنبال تحکیم و تبیین شعار محوری « امنیت منطقه و صلح پایدار در سایه اقتدار دفاعی و وحدت اسلامی » می باشیم. قدرت تحلیل و پیش بینی سناریوهای دشمن را داریم و منطبق با تهدیدات، آموزش ها را به صورت تئوری و عملی بکار بسته ایم.

سرتیپ دوم پیمبری در پایان گفت: از مردم عزیز منطقه در همراهی با رزمندگان نیروی زمینی ارتش صمیمانه تشکر می کنیم و یقین داریم این همدلی، هم افزایی در توان دفاعی و ارتقای ضریب امنیتی این منطقه را به دنبال خواهد داشت.