حسن روحانی گفت: بسیار خوشحالم که ملت بزرگ ایران امروز شاهد جشن بزرگ ملی برای دستیابی به نعمات خداوند و محصولات کشاورزی به ویژه محصول استراتژیک گندم هستند.

به گزارش مرور نیوز، رئیس جمهور صبح امروز در جشن شکرگزاری برداشت محصول گفت: این جلسه شکرگزاریی خداوند و هم جشن اقتدار ملی برای تبلور بزرگترین بخش اقتصاد مقاومتی است و هم روزی است که ملت ایران در بخش امنیت غذایی شاهد یک قدم مهم برای خوداتکایی و خودکفایی است و این به معنای تضمین امنیت کشور در بخش مهم غذایی است.

وی طی سخنانی در این مراسم گفت: بسیار خوشحالم که ملت بزرگ ایران امروز شاهد جشن بزرگ ملی برای دستیابی به نعمات خداوند و محصولات کشاورزی به‌ویژه محصول استراتژیک گندم هستند؛ این جلسه جلسه شکرگزاری از خداوند و هم جشن افتخار ملی برای تبلور بزرگترین بخش اقتصاد مقاومتی است.

روحانی ضمن گرامیداشت میلاد پیامبر اسلام گفت: اولین تشکرم از کشاورزان که پایه اصلی افتخار هستند تشکر میکنم که کار و تلاش آنان امروز ما را به این نقطه پرافتخار رسانده است؛ این مهم است که نگاه آدم به آسمان باشد و انسان روزی را در آسمان‌ها ببیند، از لطف خدا ببیند که وقتی باران می‌بارد شکرگزار باشد اگر نم خشکسالی است دست دعایش به سوی آسمان باشد.

رئیس‌جمهور گفت: کشاورزی این نیست که به فکر محصول و پول آخر کار باش با گیاه و دام و نیات زندگی میکند. شاید اغراق باشد اما درست است کشاورز به محصولاتش به چشم فرزندانش نگاه می‌کند.

روحانی با بیان اینکه کشاورزی زیباست، آن کسی که مسیر کشاورزی را انتخاب کرده در خلقت نیات، دام و در کنار خدای خلاق قدم به قدم با خبقت حق قدم برمی دارد که وقتی محصول آماده میشود زکات ان را می‌پردازد، تاکید کرد: ما امیدوارمایم که کشاورزان با دستان پرتلاش و بازوان قدرتمندشان، غذای شهروندان مارا آماده میکند که ما به آن افتخار میکنیم

وی با تاکید بر امنیت عدایی به عنوان یک مسئله مهم گفت:همواره بر مسئله کشاورزی و محصولات غذایی امام راحل تاکید داشتند و امروز هم رهبری بر آن تاکید دارند.

رئیس جمهور صبح امروز در جشن شکرگزاری برداشت محصول از تعدادی از کشاورزان نمونه و موسسات تحقیقاتی حوزه کشاورزی نیز تقدیر کرد.

روحانی همچنین از نوبخت، سیف و طیب‌نیا به دلیل حمایت از کشاورزان تقدیر کرد.