12 بیمارستان صحرایی در جنوب شرق کشور با حضور رئیس مجلس، وزیر بهداشت و فرماندهان ارشد سپاه و مسیولان استانی در منطقه جنوب شرق کشور به صورت ویدیو کنفرانسی افتتاح شد.

به گزارش مرور نیوز، سردار گشتاسب، جانشین فرمانده قرارگاه منطقه ای قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه در این باره گفت: امروز 10 بیمارستان صحرایی و ۲ بیمارستان فوق تخصصی در جنوب شرق کشور افتتاح شد. این12 بیمارستان صحرایی در هفته وحدت در سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی و هرمزگان فعالیت و خدمات ارائه می دهند.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۸۸ تا سال گذشته ۳۱ بیمارستان صحرایی در شمال و جنوب استان سیستان وبلوچستان دایر شده است. در این مدت به یک میلیون و ۴۰۰ بیمار خدمات دهی شده و این آمار بسیار و قابل توجه است. بیمارستان های صحرایی دارای همه امکانات و تجهیزات یک بیمارستان مدرن است.

گشتاسب با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰ هزار عمل جراحی در بیمارستان های صحرایی انجام شده است، عنوان کرد: نتایج بسیار خوب در بیمارستان های صحرایی در سال های گذشته باعث شده امسال هم این بیمارستان ها در استان برپا شود. بالای ۱۰۰۰ نفر پزشک و نفرات متخصص در بیمارستان های صحرایی مستقر شده اند.

وی گفت: در راستای اجرای ایجاد امنیت در استان تلاش های زیادی شده و در کنار آن به موضوع بهداشت، محرومیت زدایی و عمران در منطقه نیز  توجه شده است.