نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: بسیاری از اعضای شوراهای شهر اصلا از حیطه کاری خود خبر ندارند و زمانی که از آنان سوال می پرسیم گویا هیچ خبری از مسائل شهری ندارند.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور طی اخطار قانون اساسی، گفت: شوراهای اسلامی شهرها به عنوان سیاستگذار شهرداری ها هستند و شوراها باید برای مسائل راهبردی شهرداری ها تصمیم گیری کنند.

وی بیان کرد: متأسفانه شوراهای شهر به شوراهای شهرداری ها تبدیل شده اند و اعضای شورای شهر بعد از عضویت در شوراها معمولا در شهرداری ها و یا شرکت های تابعه سمت می گیرند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بسیاری از اعضای شوراهای شهر اصلا از حیطه کاری خود خبر ندارند و زمانی که از آنان سوال می پرسیم گویا هیچ خبری از مسائل شهری ندارند.

نقدعلی اظهارداشت: بر اساس اصل ۱۰۰ قانون اساسی، باید ما به گونه ای قانونگذاری کنیم که شوراهای شهر به عنوان پارلمان محلی برای شهرداری ها قانونگذاری کنند.

وی گفت: اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور باید با نگاه حل مشکلات و مفاسد شوراها باشد و برای گزینش افراد باید فیلترهایی گذاشته شود تا شوراهای شهر تبدیل به شوراهای شهرداری ها نشوند.

محمدباقر قالیباف در ادامه جلسه در پاسخ به این تذکر، گفت: قطعا ایراداتی که شما مطرح می کنید به حق است و در جریان بررسی جزئیات طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها مورد توجه قرار می گیرد.