وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: امروز زمینه برای همکاری میان کشورهای منطقه بخصوص در حوزه اقتصادی فراهم است و این مساله می‌تواند در واقع صلح و ثبات درازمدت را در منطقه داشته باشد.

به گزارش مرور نیوز، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز(چهارشنبه) در ادامه سفرهای خود به برخی کشورهای حوزه قفقاز، وارد ایروان پایتخت ارمنستان شد.

براساس این گزارش، ظریف در بدو ورود به ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ارمنستان یک همسایه و دوست قدیمی برای جمهوری اسلامی ایران است. در دو سفر قبلی در باکو و مسکو درباره این همکاری‌های چندجانبه بویژه بعد از اجلاس سران ۱۱ ژانویه که در مسکو بین آقایان پاشینیان، علی‌اف و پوتین برگزار شد، صحبت‌هایی کردم.

وی تاکید کرد: امروز زمینه برای همکاری میان کشورهای منطقه بخصوص در حوزه اقتصادی فراهم است و این مساله می‌تواند در واقع صلح و ثبات درازمدت را در منطقه داشته باشد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: در ملاقات‌هایی که در ایروان با آقای پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و همچنین وزیر خارجه این کشور خواهم داشت، قصد دارم درمورد روابط دوجانبه بین ایران و ارمنستان و همچنین درمورد همکاری‌های چند جانبه در منطقه صحبت کنم.

گفتنی است محمدجواد ظریف طی چند روز اخیر در سفر به مسکو و باکو با مقامات روسیه و جمهوری آذربایجان دیدار و گفتگو داشته است.