رئیس جمهور گفت: دولت به دنبال ایجاد تنش میان خود و مجلس است و با اینگونه صحبت ها می خواهد تبعات منفی کارهای خود را پنهان کند و اگر مشکلی بوجود آمد مجلس را مقصر بداند بنابراین ما هیچگونه نیت خیری را در صحبت های آقای روحانی نمی بینیم.

به گزارش مرور نیوز، مصطفی طاهری عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400، با اشاره به صحبت های رییس جمهور مبنی بر اینکه  دولت تغییر شاکله بودجه را نمی پذیرد، اظهار داشت: لایحه بودجه ای که از سوی دولت تدوین و به مجلس ارسال شده بود، بودجه ای تورم زا و خطرناک سیاسی بود.

وی با اشاره به صحبت های رییس جمهور مبنی بر اینکه دولت در لایحه بودجه 1400 بدنبال تقویت پول ملی است، ادامه داد: بودجه 1400 نه تنها تقویت کننده پول ملی نبود بلکه به شدت منجر به کاهش ارزش پول ملی می شود.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400 تصریح کرد: بخشی زیادی از این بودجه فساد زا و رانت زا بود که مجلس طبق وظیفه ای که داشته است آن را اصلاح کرده است.

طاهری بیان کرد: مجلس شورای اسلامی به دنبال آن است که اصلاحات در بودجه سال آینده عملیاتی شود تا در سال ۱۴۰۰ شاهد مشکلاتی چون کسری بودجه نباشیم. 

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400 گفت: یکی از مشکلات این بودجه ارز ٤٢٠٠ تومانی بود که متاسفانه به هرکسی داده می‌شد. برخی این ارز را نزدیک به  چهارونیم میلیارد دلار دریافت کردند اما هیچ کالایی را وارد کشور نکردند.

وی ادامه داد: برخی ارز 4200 تومانی را وارد کشور کردند اما به صورت آزاد آن را فروختند! برخی هم متاسفانه با این ارز لوازم آرایشی وارد کرده‌اند. اینها بیت‌المال است و نباید اینگونه مصرف شود.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی اخیراً طرح اصلاح ساختار بودجه را به تصویب رساند که از منویات مقام معظم رهبری  است، تصریح کرد: بخشی از ساختار بودجه 1400 پس از بررسی‌ها و کار کارشناسی در جلسات کمیسیون تلفیق تغییر کرد.

وی ادامه داد: اگر شورای نگهبان هم این بودجه را تایید کند تبدیل به قانون می شود و دولت ملزم به رعایت و اجرای آن است.

طاهری در پایان با بیان اینکه دولت با طرح چنین مباحثی به دنبال ایجاد تنش میان خود و مجلس است ، خاطرنشان کرد: دولت با اینگونه صحبت ها می خواهد تبعات منفی کارهای خود را پنهان کند و اگر مشکلی بوجود آمد مجلس را مقصر بداند بنابراین ما هیچگونه نیت خیری را در  صحبت های آقای روحانی نمی بینیم.