نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: دشمن به دنبال بهانه جویی است، زیرا از وحدت و انسجام ملت ایران نگران است.

به گزارش مرور نیوز، سعید جلیلی در همایش منادیان وحدت در سالن اجتماعات شهید عالی زاهدان اظهار کرد: ملت ایران پیامبر اسلام (ص) را الگو قرار داده و راه ایشان را ادامه می‌دهد و در مقابل، این موضوع با محاسبات غرب مغایر است.

وی بیان کرد: کشور ما دارای قومیت‌ها و مذاهب مختلفی است و نظرات متعددی وجود دارد، اگر این نظریات مدیریت نشود تفرقه ایجاد می‌شود و دشمنان و سردمداران از این تفرقه‌ها استفاده کرده و اهداف شوم خود را پیاده می‌کنند.

جلیلی اظهار کرد: یکی از مصادیق وحدت این است که باعث انسجام اسلامی و اعتلای کلمه حق می‌شود و مسلمانان باید با وحدت دشمن را بخوبی بشناسند چرا که آنها در صدد ایجاد اختلاف و تفرقه هستند.

نماینده  مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ریشه اتحاد و یکپارچگی مسلمانان جهان را آیات الهی دانست و افزود: اختلاف در بین امت اسلام یک حقیقت است؛ چرا که اگر همین اختلافات نبود، اسلام به فرقه های مختلف تبدیل نمی شد، ولی این اختلافات بسیار کمتر از اشتراکات بین امت اسلامی است و همین اشترامات موجب وحدت جامعه اسلامی شده است.

جلیلی گفت: ملت ایران پیامبر اسلام (ص) را الگو قرار داده و راه ایشان را ادامه می‌دهند و در مقابل این موضوع با محاسابات غرب نمی‌گنجد.

وی  با بیان اینکه امروز مردم ما در مقابل دسیسه‌های دشمن هوشیار هستند، گفت: آنها سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن دشمن را می‌شناسند و می‌دانند که دشمنان اسلام دلسوز آنها نیستند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: وحدت اسلام، آزادی فلسطین را با خود به همراه دارد و فلسطین قلب اسلام است و دفاع از اسلام وظیفه است.

وی با تاکید بر اینکه تفرقه‌اندازی میان شیعه و سنی یکی از اولویت‌های دشمنان نظام است، گفت: تحریم  و جنگ از حربه‌های دشمن علیه ایران در این چند سال بعد از انقلاب بوده است.