وزیر امور خارجه کشورمان گفت: جمهوری خودمختار نخجوان برای آینده منطقه صلح ‌دار قفقاز بسیار حیاتی و مرکزی خواهد بود، ما باید کاری کنیم که دیگر تجربه تلخ جنگ در این منطقه تکرار نشود و تنها راه از طریق همکاری مفید محقق خواهد شد.

به گزارش مرور نیوز، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ظهر امروز (شنبه) در پایان دیدار با رئیس مجلس جمهوری خودمختار نخجوان در جمع خبرنگاران گفت: از جناب واصف طالب‌اف برای میزبانی گرم و صمیمانه ایشان در جمهوری خودمختار نخجوان بسیار تشکر می‌کنم. خوشحالم که این سفر منطقه‌ای را با باکو آغاز کردم و در نخجوان به اتمام رساندم.

ظریف با بیان اینکه جمهوری خودمختار نخجوان برای آینده منطقه صلح ‌دار قفقاز بسیار حیاتی و مرکزی خواهد بود، اظهار کرد: ما باید کاری کنیم که دیگر تجربه تلخ جنگ در این منطقه تکرار نشود و تنها راه از طریق همکاری مفید محقق خواهد شد.

وی افزود: در این همکاری و در ایجاد جاده‌های مواصلاتی، جمهوری خودمختار نخجوان نقش محوری را ایفا خواهد کرد. بر اساس گفتگوهایی که من در ۵ کشور داشتم امیدواریم که بتوانیم یک همکاری همه جانبه برای اتصال در این منطقه، چه کریدور شمال- جنوب و چه کریدور جنوب-غرب، ایجاد کنیم.

وزیر امور خارجه گفت: از این طریق می‌توانیم خلیج فارس را به روسیه و خلیج فارس را به دریای سیاه وصل کنیم. در همه کریدورها جمهوری خودمختار نخجوان نقش بسیار مهمی ایفا خواهد کرد.

ظریف با تشکر از مهمان‌نوازی مردم نخجوان، گفت: امیدوارم آینده این منطقه آینده بسیار بهتری نسبت به گذشته باشد.