رئیس‌ جمهور تاکید کرد: مساله آب آشامیدنی برای سلامت و امنیت روانی مردم سنندج بسیار مهم است.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌ جمهور صبح امروز(یکشنبه) در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نیرو شامل افتتاح پروژه‌های آب و برق وزارت نیرو در استان‌های خراسان شمالی و کردستان، گفت: در هر هفته شاهد یک قدم خوب در زمینه برق شاهدیم و امروز در خراسان شمالی ۱۶۰ مگاوات به این مجموعه اضافه می‌شود.

روحانی با دستور افتتاح واحد شماره ۳ بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان و همچنین نیروگاه‌های ۱۴ مگاواتی و ۶ صنعت برق در استان کردستان، افزود: افتتاح واحد بخار نیروگاه، در شرایطی است که بدون آلودگی و بدون اتکا به سوخت مصرفی می‌تواند یک نیروگاه را فعال کند. امروز شاهد افتتاح نیروگاه برق در دو استان مرزی هستیم که موجب آبادانی و سربلندی ایران و استان‌های مرزی ما می‌شود.

وی پس از استماع گزارش معاون وزیر نیرو و افتتاح سد و شبکه آبیاری و زهکشی رمش و شبکه آبیاری سد کاران، اظهار کرد: سدهایی در استان کردستان ساخته شده تا مردم این استان بتوانند از این سدها برای آشامیدن و کشاورزی استفاده کنند.

رئیس‌جمهور گفت: در این زمینه هر کمکی لازم باشد، ما انجام خواهیم داد ولو اینکه این طرح در دولت بعدی نهایی شود. ما هرمقداری که می‌توانیم باید در این دولت تلاش کنیم. آب آشامیدنی مردم سنندج برای ما بسیار حائز اهمیت است و اگر باز هم در مسیر راهمان تا پایان دولت، بودجه‌ای برای این کار نیاز بود، حتما تامین خواهیم کرد.

روحانی تاکید کرد: مساله آب آشامیدنی برای سلامت و امنیت روانی مردم سنندج بسیار مهم است.