جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش مرور نیوز، اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به اهمیت و ضرورت گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، گفت: اقتصاد مقاومتی به عنوان یک مساله مهم اجتماعی کشور باید به موضوع مورد مطالبه مردم تبدیل شود.


معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا مردم نسبت به مقوله اقتصاد مقاومتی و ابعاد آن بیش از پیش حساسیت داشته باشند، دغدغه رهبر معظم انقلاب در این خصوص را یادآور شد و اظهار داشت: موضوع اقتصاد مقاومتی باید همانند موضوع علم و فناوری که به گفتمان رایج تبدیل شده و جامعه دستاوردها و موانع پیش روی آن را به عنوان مطالبه پیگیری می‌کند، مورد پرسش و درخواست افکار عمومی باشد.


رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به دستاوردهای خوب دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی، از برخورد سیاسی و جناحی با این مقوله ملی ابراز گلایه کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی نیاز اصلی کشور است و نباید مباحث آن در سطح نخبگان باقی بماند. باید مفاهیم و اولویت‌های آن برای عموم مردم تشریح شود و همه به دور از سیاست زدگی برای محقق شدن اهداف آن تلاش کنند.


جهانگیری خاطرنشان ساخت: پیام اصلی اقتصاد مقاومتی مقاوم سازی اقتصاد کشور در برابر تکانه‌های خارجی نظیر تحریم و کاهش قیمت نفت است و این موضوع نیازمند فرهنگ سازی و برنامه ریزی برای تغییر نگرش و تبدیل شدن آن در میان مردم و مسئولان است.


وی بر ضرورت اطلاع رسانی دقیق درباره طرح‌های اجرا شده و پیشرفت‌ها درحوزه اقتصاد مقاومتی تاکید و شیوه‌های اطلاع رسانی در این خصوص را نیازمند ترمیم دانست و گفت: با توجه به اینکه مسئولیت سنگین گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی بر عهده صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران گذاشته شده است، انتظار داریم این سازمان با همفکری با صاحبنظران و نخبگان و نهادهای مدنی، گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی را که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز می‌باشد، پیگیری کند.


رئیس سازمان صداو سیما نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت تهیه محتوا برای اطلاع رسانی مناسب درباره اقتصاد مقاومتی، اطلاع رسانی در این خصوص را موجب آگاهی مردم از دستاوردها و ماندگاری اثر طرح‌های اقتصاد مقاومتی در جامعه دانست.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با بیان اینکه هرگونه تولید محتوا در حوزه اقتصاد مقاومتی برای اثربخشی نیازمند نیازسنجی، رصد و فرایند تولید از پایین به بالاست تا مخاطب و افکار عمومی به بهترین وجه با اهداف، نتایج و اقدامات انجام شده آشنا شود.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم توجه به کانون‌های اصلی گفتمان اقتصاد مقاومتی و پنج رویکرد اقتصاد مقاومتی در امر اطلاع رسانی را ضروری خواند و بر استفاده از همه ابزارها و رسانه‌ها برای تبدیل کردن اقتصاد مقاومتی به یک باور عمومی در سطح جامعه تاکید کرد.

در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر درباره نظام نامه اطلاع رسانی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مقرر شد این نظام نامه در کارگروهی متشکل از رئیس سازمان صدا و سیما، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و معاون اطلاع رسانی دفتر معاون اول رئیس جمهور مورد بررسی قرار گیرد و پس از در نظر گرفتن پیشنهادات ارسالی دستگاه‌های اجرایی، به عنوان مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شود.


در این جلسه که وزرای صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصاد و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیرو، فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان صدا و سیما، رییس کل بانک مرکزی، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، رییس سازمان اداری و استخدامی، معاون رئیس جمهور در امور حقوقی، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و معاون اجرایی رییس جمهور نیز حضور داشتند، گزارشی در خصوص نظام نامه اطلاع رسانی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارایه شد و مقرر شد دستگاه‌های اجرایی نظرات مکتوب خود را درباره این نظام نامه به دبیر خانه ستاد برای بررسی در کمیته تعیین شده ارسال کنند.