نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: مجلس هر چه سریعتر با الزام قانونی به ناهنجاری اقتصادی و اجتماعی حقوق‌های نجومی پایان می‌دهد.

به گزارش مرور نیوز، علاءالدین بروجردی در نطق میان دستور امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی از مهمان‌نوازی مردم عراق در مراسم اربیعن تشکر کرد و خطاب به دولتمردان پیشنهاد داد: برای مراسم اربعین سال آینده علاوه بر آنکه قیمت‌ها را افزایش ندهید، خودتان نیز در عظیم‌ترین حرکت جهان اسلام مشارکت پررنگ‌تری داشته باشد.

وی با نکوهش اظهارات نخست‌وزیر و وزیر خارجه انگلیس گفت: حرف‌های بی‌خود نخست‌وزیر و وزیر خارجه انگلیس نشان داد که خباثت، ماهیت سردمداران این کشور است و آنان شایستگی روابط در سطح سفیر را با جمهوری اسلامی ایران ندارند زیرا سیاست‌های خصمانه با بالاترین سطح روابط دیپلماتیک همخوانی ندارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تبریک پیروزی‌های اخیر ارتش و نیروهای مردمی سوریه در حلب و ارتش و حشد الشعبی عراق در موصل  به ملت و دولت این کشورها گفت: آمریکا و حامیان تروریست‌ها باید پاسخگوی خون دهها هزار انسان و آوارگی میلیون‌ها نفر از مردم سوریه و عراق باشند.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در شرایط بحران منطقه از نعمت امنیت پایدار برخوردار است که باید از همه نیروهای نظامی و اطلاعاتی به ویژه وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران، ناجا و مرزبانی تشکر کرد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس اظهار کرد: در زنجیره طولانی اقتدار جمهوری اسلامی حلقه ضعیفی به نام اقتصاد وجود دارد که بخش اندکی از آن معلول جنگ تحمیلی اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران است و بخش بیشتر آن معلول خود تحریمی‌های داخلی، عدم بهره‌گیری از توانمندی‌های ملی، مقررات و قوانین دست و پاگیر اداری، ساختار ضعیفی بانکی و گره‌خوردگی اقتصاد کشور با نفت است که باید به اتکا به توانمندی‌های ملی این مشکلات را حل کرد. نسخه شفابخش بیماری مزمن اقتصادی کشور، اقتصاد مقاومتی است.

بروجردی حادثه قطار سمنان را بدترین رویداد سال جاری دانست و اظهار کرد: احساسات ملت و رهبری را به شدت جریحه‌دار کرد. از دولت می‌خواهم با هرگونه قصور و تقصیر در این زمینه برخورد لازم را انجام دهد و از تکرار چنین حادثه‌ای جلوگیری کند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس اظهار کرد: آمریکا همچنان در کنار رژیم جنایتکار صهیونیستی دشمن اصلی انقلاب و ملت بزرگ ایران است و نقض تعهد این کشور در اجرای برجام یک بار دیگر ثابت کرد که این کشور به هیچ وجه قابل اعتماد نیست. جنایات گسترده آمریکا در عراق، سوریه، یمن، لیبی و بحرین و سایر کشورهای اسلامی نشان می‌دهد حقوق بشر فقط ابزاری است که آمریکا و همپیمانانش برای فشار بر کشورهای مستقل استفاده می‌کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تبریک هفته وحدت گفت: خداوند متعال را شکرگزارم که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در شرایطی که نغمه‌های شوم تفرقه‌افکنی و کینه‌ورزی را دشمنان اسلام و اذناب منطقه‌ای آنان در منطقه سر می‌دهند و تکفیری‌های ضد اسلام را به جان امت اسلامی می‌اندازند منادی وحدت در جهان اسلام است.

وی حقوق‌های نجومی را پدیده‌ای زشت که اذهان ملت را اذیت کرد یاد کرد و افزود: در شرایط اقتصادی جامعه قشر عظیمی از مردم زیر خط فقر به سر می‌برد بنابراین قبح حقوق‌های نجومی مضاعف است.

بروجردی خواستار توجه دولت به واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان‌های حوزه انتخابیه‌اش شد و از دبیرکل خیرین سلامت، وزارت بهداشت و درمان و خیر موسس بیمارستان 77 تختخوابی بروجرد تشکر کرد.