عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: ما (ایران) این آمادگی را داریم که مجددا به تعهدات برجام پایبند باشیم و همه آنچه که در برجام را پذیرفته ایم در غالب پروتکل الحاقی عمل کنیم.

به گزارش مرور نیوز ، جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی، در مورد خروج ایران از پروتکل الحاقی، اظهار داشت: اجرای پروتکل الحاقی از طرف ایران به صورت داوطلبانه بوده است و این اجرا در راستای قرارداد  برجام و تعهداتی که ما در آن پذیرفته بودیم انجام شد .

وی با بیان اینکه با خروج آمریکا از برجام،  طرف های غربی نیز به تعهدات خود عمل نکردند، ادامه داد: در پی تصویب قانون جدید مجلس شورای اسلامی برای احیای فعالیت های اتمی دولت موظف است که کلیه فعالیت های داوطلبانه ایران در غالب پروتکل الحاقی و همچنین تعهدات ایران در برجام را به صورت کامل متوقف کند و احیای فعالیت های اتمی ایران را بر اساس مصوبه مجلس در پیش گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: این قانون (  اقدام راهبردی برای لغو تحریم ‌ها )  همانند همه قوانین مجلس برای دولت لازم الاجراست و دولت این آمادگی را اعلام کرده است که آنرا اجرا می کند.

 نماینده مردم تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر طرف غربیی به همه تعهدات برجامی خودش بازگردد و تحریم ها را نه در کاغذ بلکه در عمل رفع کند،  ما (ایران)  این آمادگی را داریم که مجددا به تعهدات برجام پایبند باشیم و همه آنچه که در برجام را پذیرفته ایم در غالب پروتکل الحاقی عمل کنیم.

جهان آبادی بیان کرد: در حال حاضر فرصت خوبی است تا غربی ها تصمیماتشان را بگیرند چرا که طی این چندسال ایران به همه تعهدات خود در برجام پایبند بوده اما هیچگونه وفای به عهدی از طرف غربی ها اتفاق نیفتاده است.

 نماینده مردم تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: ملت ایران ظرف این چندسالی که برجام اجرایی شده علیرغم همه حسن نیت هایی که نشان دادند نتوانستند از بهره این معاهده برخوردار شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه طی چند سال اخیر تحریم های ظالمانه و غیر منطقی بر خلاف مفاد و روح برجام به ایران تحمیل شد و در حال حاضر نوبت غربی هاست که به برجام برگردند.

به گزارش موج،  بر اساس ماده ۵  قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملی ایران که توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید،  سوم اسفند ماه نظارت‌های آژانس در قالب پروتکل الحاقی و برجام قطع خواهد شد و نظارت‌های پادمانی و در چارچوب ان پی تی باقی می‌ماند.