نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در توقف اجرای پروتکل الحاقی با کسی شوخی نداریم؛ اگر آمریکا تحریم‌ها را بردارد، ما به تعهدات برجامی عمل می‌کنیم.

به گزارش مرور نیوز، محمدرضا میرتاج الدینی نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در برنامه صبح بخیر ایران رسانه ملی با اشاره به تمایل دولت جو بایدن برای بازگشت به برجام، تصریح کرد: اروپا و آمریکا با یکدیگر گفتگو کرده و به قولی، دل می‌دهند و قلوه می‌گیرند.

وی افزود: اروپایی‌ها به آمریکا پیشنهاد واسطه گری بین تهران و واشنگتن داده اند و آمریکایی‌ها نیز گفته اند که قبول می‌کنیم و حاضریم به برجام بازگردیم.

میرتاج الدینی با اشاره به موضع روشن نظام و مقام معظم رهبری در خصوص برجام، ادامه داد: طرف آمریکایی باید تحریم‌هایی را که در برجام تعهد به لغو آن کرده بود، بردارد و پس از آن ما باید راستی آزمایی کنیم، یعنی ببینیم که آیا نفت مان به فروش می‌رود و پول آن به کشور بازمی گردد؟ جریان بانکی باز است؟ جلوی واردات دارو و تجهیزات خاص را به ایران نمی‌گیرند و برای ما مشکل ایجاد نمی‌کنند؟ وقتی راستی آزمایی شد، ما نیز به تعهدات برجامی خود بازمی گردیم؛ این حرف روشن کل نظام است.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: یکی از دستاورد‌های مجلس انقلابی یازدهم این بود که خیلی روشن برای طرف آمریکایی و اروپایی برجام زمان دو ماهه برای عمل به تعهداتشان تعیین کرد که این مهلت ۵ اسفندماه به اتمام می‌رسد، اگر آن‌ها تحریم‌ها را برندارند اولین گام ما لغو اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی است.

وی افزود: ما با کسی شوخی نداریم، اگر آمریکا تحریم‌ها را بردارد ما به تعهدات برجامی عمل می‌کنیم، نمی‌شود که ما همه چیز را نقد بدهیم، اما آن‌ها نسیه عمل کنند.