فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا گفت: امسال نمایشگاه‌ های عیدانه نخواهیم داشت و فروش ‌های فوق‌العاده با شدت بیشتری کنترل خواهد شد؛ از مردم خواهش می‌کنیم اگر خرید ضروری ندارند به محل‌های خرید مراجعه نکنند.

به گزارش مرور نیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا بعد از نشست امروز این قرارگاه در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه چند دستور داشتیم که یکی از آن‌ها مربوط به چگونگی ارزیابی طرح شهید سلیمانی بود که بسیج و وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بقیه دستگاه ها ارائه دادند؛ مقرر شد برای دو و یا سه هفته آینده یک رزمایش کلی با اولویت مناطق قرمز و نارنجی خصوصا خوزستان داشته باشیم که بررسی این طرح به کمیته امنیتی انتظامی اجتماعی واگذار شد.

رحمانی فضلی افزود: مقرر شد برای ایام عید طرح ویژه‌‌ای ارائه شود که ترددهای بین شهری و خودروهایی که افرادی با کرونای مثبت داخل آن حضور دارند با قوت بیشتری کنترل شود و بر تجمعات خصوصا اتوبوس‌ها و کامیون‌ها نظارت بیشتری انجام شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا درباره خریدهای عید و محل‌های خرید بیان کرد: امسال نمایشگاه‌ های عیدانه نخواهیم داشت و فروش ‌های فوق‌العاده با شدت بیشتری کنترل خواهد شد؛ از مردم خواهش می‌کنیم اگر خرید ضروری ندارند به محل‌های خرید مراجعه نکنند.

او درباره حضور دست فروش‌ها گفت: برای ساماندهی دست فروش‌ها هم طرح‌هایی داریم که باید به صنوف مرتبط ابلاغ شود.

رحمانی فضلی تصریح کرد: امیدواریم بحث ورود واکسن‌ های خریداری شده زودتر انجام شود و با اولویت بندی‌های وزارت بهداشت توزیع شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در پایان با اشاره به بسته شدن مرز استان خوزستان خاطر نشان کرد: درباره وضعیت خوزستان تصمیم گرفتیم مرزهای کشور در این استان بسته شود؛ همچنین تردد بین شهری ممنوع شود و علما و رسانه با ایجاد یک جریان آگاهی بخشی فضای اجتماعی را برای رعایت بیشتر مردم آماده کنند و امیدواریم مشکل این استان هم به زودی حل شود تا نوروز خوبی داشته باشیم.