رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران درخصوص ایجاد حاشیه‌هایی در شهر تهران اعلان خطر کرد.

به گزارش مرور نیوز، احمد دنیامالی در سیصدودوازدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه من درخصوص اتفاقاتی که در اطراف تهران می‌افتد، اعلان خطر می‌کنم گفت: متاسفانه رشد جمعیت در شهر تهران و شهرهای اطراف از هیچ قاعده‌ای پیروی نمی‌کند چراکه در سال 55 جمعیت استان تهران 5 میلیون و 300 هزار نفر بود که از این میان 4 میلیون نفر در شهر تهران زندگی می‌کردند اما حالا براساس سرشماری جدید مشخص شده است که استان تهران 13 میلیون جمعیت دارد که در این میان سهم تهران 8 میلیون جمعیت تهران ثابت است.

وی با بیان اینکه نسبت جمعیت شهرهای اطراف به پایتخت خطرناک است، گفت: ما در حال حاضر با شرایطی مواجه هستیم که تاکنون 60 نقطه روستایی در اطراف تهران به شهر بدل شده‌اند و خطر بالقوه‌ای هستند چراکه اگر این روند کنترل نشود، به زودی این شهرها به استان تبدیل می‌شوند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه دور از انتظار نیست که در آینده‌ای نزدیک 2 استان در جنوب شرق و جنوب غرب تهران ایجاد شود، گفت: در جنوب شرق تهران شهرهای پاکدشت، پیشوا، قرچک، ورامین و... را داریم که بالای یک میلیون نفر جمعیت دارند و از سوی دیگر رباط‌کریم، احمدآباد مستوفی، پرند و... نیز حدود یک میلیون جمعیت دارند که به زودی می‌توانند مدعی شوند که قابلیت استان شدن دارند.

دنیامالی با بیان اینکه باید در شورای شهر تهران مقوله حریم را جدی بگیریم تاکید کرد: متاسفانه نشانه‌های خوبی نمی‌بینیم و قطعا به دلیل ترکیب مختلف قومیتی شاهد افزایش معضلات فرهنگی و اجتماعی خواهیم بود که به روی شهر تهران نیز تاثیر می‌گذارند.