وزیر کشور گفت: ما در صحنه سیاسی در کشور اختلافی نداریم و همه شاهد بودند که که در انتخابات اخیر مجلس هیچ مشکل خاص سیاسی و یا امنیتی پیش نیامد.

به گزارش خبرنگار سیاسی مرور نیوز، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در نشست هم اندیشی زنان فعال و نخبه سیاسی که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد؛ اظهار داشت: وزارت کشور خوشبختانه توانست به تمامی تعهداتش عمل کند و آن فضای آرام سیاسی که قول داده بود را فراهم نکند، راه دادن مجوز به احزاب را آسان کرد و در انتخابات نیز خوب عمل کرد. 
وزیر کشور درباره خانه احزاب بیان داشت: در حال حاضر بحث خانه احزاب که یک مشکل سیاسی بود با پیگیری ها و پیدا کردن راه حل مناسب حل و این خانه برای فعالیت احزاب افتتاح شد، البته برخی مشکلات داخلی موجب تعطیلی این خانه شده بود و متاسفانه همیاری ها برای باز کردن آن کم بود اما به لطف خدا افتتاح شد.  
وی افزود: لایحه احزاب در حال حاضر مورد بحث قرار گرفته و به مجلس ارائه شده و ما نیز تلاش کردیم تا این طرح متناسب با لایحه دولت تنظیم شود تا در نهایت یک لایحه مناسب و قابل قبول تصویب شود. 
رحمانی‌فضلی درباره ارائه لایحه انتخابات نیز بیان داشت: لایحه انتخابات یکی از موضوعات مهم کشور بود که به دولت ارائه شد اما دلیل تاخیر ارائه آن این بود که ما منتظر بودیم تا سیاست های کلی انتخابات از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شود و اکنون نیز این لایحه در کمیسیون امنیت در حال بررسی است و به زودی به مجلس ارائه می شود.  
وی افزود: در خصوص مجوزها هم ما هیچ مشکلی نداریم، در حال حاضر همه تقاضاها برای احزاب تعیین تکلیف شده است.
رحمانی فضلی با اشاره به تغییرات استانداران و فرمانداران، اظهار داشت: در خصوص مسئله انتصابات هم باید بگویم این یک امر چندوجهی و پیچیده است، چرا که تمام مشکلات اعم از اقتصادی، سیاسی و امنیتی در استان‌ها مرتبط با فرمانداران و استانداران هر استانی است؛ لذا باید در انتخاب آنها دقت زیادی داشته باشیم. 
وزیر کشور با بیان اینکه از زمان تصدی‌ام در وزارت کشور 80 درصد نیروهای وزارتخانه از بیرون مجموعه بودند، گفت: این امر موجب می‌شود که انسجام، پیوستگی و انگیزه لازم دچار مشکل شود. البته الان بیش از 80 درصد نیروهای ما از داخل وزارت کشور هستند. 
رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: ما شروطی را برای فرمانداران و استانداران قرار دادیم که نتایج مثبتی را هم برای ما داشت؛ از جمله اینکه آنها با نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها و نمایندگان مجلس همفکری و همگرایی داشته باشند. 
وی ادامه داد: در حوزه بسترسازی برای نشاط سیاسی در جامعه ما هیچ مشکلی برای فعالیت‌های سیاسی نداریم و در این زمینه ما با هر اخلال‌کننده‌ای برخورد خواهیم داشت. ما در روز دانشجو 336 سخنرانی در کشور داشتیم که با گرایش‌های مختلف، افراد به ایراد سخن پرداختند. 
وزیر کشور با بیان اینکه در انتخابات مجلس دهم، وزارت کشور همه تلاش خود را کرد که حداکثر تائیدشدگان و حداقل ردی‌ها را در کشور داشته باشیم، گفت: ما در صحنه سیاسی در کشور اختلافی نداریم و همه دیدند که در انتخابات اخیر مجلس هیچ مشکل خاص سیاسی و یا امنیتی پیش نیامد. 
رحمانی‌فضلی گفت: فعالیت سیاسی وزارت کشور هدف مشخصی دارد و آن تقویت جمهوری اسلامی ایران است که خواست امام راحل، مردم، رهبری و شهدا است، نظام جمهوری اسلامی به دنبال آرامش، تعالی انسانی و اعتقادات دینی برای زندگی مردم است و همه ما باید در جهت تقویت نظام، مشارکت و تأثیرگذاری داشته باشیم.