معاون اول رییس جمهور گفت: مردم روستاها از نعمت آب، برق، راه و گاز برخوردار هستند، در همین دولت تعداد روستاهای برخوردار از نعمت گاز از 14 هزار روستا به حدود 35 هزار روستا رسیده است.

به گزارش مرور نیوز، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور پیش از ظهر امروز (شنبه) در آیین بهره برداری از طرح های تولیدی و اشتغالزایی روستایی استان گلستان،‌ گفت: اقدامات وسیعی در کشور در سطح شهرها و روستاها در راستای عمران و آبادانی و توسعه در دست اجرا است و مردم منطقه بر اساس ظرفیت ها و مزیت های موجود، به کار و تلاش مشغول هستند.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: وقتی به روستاهای کشور سفر می کنیم با وجود تحریم ها و فشارهای ظالمانه آمریکا، نشاط و شادابی و سرزندگی مشاهده می شود و مردم همگی در حال تلاش و فعالیت هستند.

وی با اشاره به گزارش های ارائه شده از وضعیت روستای عطاآباد، خاطرنشان کرد: گزارش های ارائه شده گویای این حقیقت است که مردم روستای عطاآباد از فرصت ها و ظرفیت های موجود بهترین استفاده را کرده اند به گونه ای که حتی یک نفر در این روستا بیکار نیست.

جهانگیری با اشاره به بازدید چند سال پیش خود از روستایی در اطراف تهران، گفت: در آن روستا نیز مردم همگی مشغول حرفه مبل سازی بودند و در هر خانه ای که وارد می شدیم بخشی از خانه به کارگاه مبل سازی تبدیل شده بود.

وی همچنین با اشاره به سفر خود به استان کرمانشاه و بازدید از روستاهای استان، تصریح کرد: جوانان آن روستا با استفاده از ظرفیت های موجود برای ساکنین اشتغال ایجاد کرده بودند و هیچکس بیکار نبود.

معاون اول رییس جمهور در ادامه با اشاره به برگزاری چند جلسه با موضوع آسیب های اجتماعی که در حضور مقام معظم رهبری برگزار می شد، اظهار داشت: یکی از مباحث مطرح شده در این جلسات موضوع حاشیه نشینی و آسیب های ناشی از آن بود.

وی با تاکید بر اینکه مردم روستاها از نعمت آب، برق، راه و گاز برخوردار هستند، گفت: در همین دولت تعداد روستاهای برخوردار از نعمت گاز از 14 هزار روستا به حدود 35 هزار روستا رسیده است و دغدغه اصلی امروز روستاها اشتغال و کار است.

جهانگیری اظهار داشت: در جلسات آسیب های اجتماعی از مقام معظم رهبری درخواست کردم که اجازه دهند 1.5 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای اشتغال زایی در روستاها برداشت شود که خوشبختانه ایشان موافقت کردند و این منابع با نرخ سود پایین در اختیار روستاییان قرار گیرد.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: از محل همین منابع تاکنون 15 هزار میلیارد تومان تسهیلات روستایی به روستاییان پرداخت شده که منجر به 280 هزار فرصت شغلی شده است ضمن آنکه 7000 میلیارد تومان از این منابع هنوز باقی است.

وی از استاندار گلستان و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم خواست تسهیلات مورد نیاز مردم روستای عطاآباد را فراهم کنند و نسبت به ایجاد ناحیه صنعتی تولید مبل نیز اقدام شود.

جهانگیری خطاب به همه جوانان و روستاییان کشور، گفت: همه می توانند مانند مردم روستای عطاآباد همت کنند و از فرصت های موجود برای اشتغالزایی استفاده کنند تا هیچکس بیکار نباشد و دولت نیز در این مسیر حمایت خواهد کرد.