رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بوسنی و هرزگوین در دیدار با سفیر این کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه اقدامی در راستای برقراری صلح و امنیت پایدار در منطقه حمایت می‌کند.

به گزارش مرور نیوز، کمال مفتیچ، سفیر بوسنی و هرزگوین با محمدرضا تابش، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران - بوسنی عصر دوشنبه دیدار و گفت وگو کرد.

محمدرضا تابش در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از روند رو به رشد ارتباطات میان دو کشور گفت: ظرفیت‌های فراوانی در عرصه‌های مختلف در ایران و بوسنی و هرزگوین وجود دارد که بایستی با برنامه‌ریزی‌های دقیق از آنها، در راستای منافع دو ملت مسلمان بهره برد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بوسنی از تبادل فرهنگی و توریسم دو کشور به عنوان یکی از ابزارهای مهم در بسط مناسبات نام برد و گفت: با توجه به ارتباطات مردم ایران و بوسنی که نشان خوب از روابط دوستانه بین دو کشور است، ما خواهان ارتقای سطح مناسبات فرهنگی هستیم.

وی در ادامه برقراری آرامش و ثبات در منطقه را از سیاست‌های اصولی کشورمان دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه اقدامی در راستای برقراری صلح و امنیت پایدار در منطقه حمایت می کند.

تابش در پایان بر ضرورت تداوم رایزنی ها و دیدارهای مقامات عالی رتبه دو کشور مسلمان تاکید کرد.

در ادامه این دیدار کمال مفتیچ سفیر بوسنی و هرزگوین در تهران با تاکید بر توسعه و گسترش مراودات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی میان دو کشور گفت: ارتباطات تاریخی و اشتراکات فرهنگی میان دو ملت مسلمان زمینه‌های مناسبی برای ارتقای سطح مراودات فیمابین فراهم کرده است.

وی تشکیل گروه دوستی پارلمانی را نشانه علاقه‌مندی مقامات پارلمانی دو کشور در راستای توسعه مراودات میان مجالس دو کشور دانست و گسترش ارتباطات بین گروه‌های دوستی دو کشور را ضروری ارزیابی کرد.

کمال مفتیچ در پایان بر مذاکرات مستمر و تبادل هیات‌های سیاسی و پارلمانی ایران و بوسنی در موضوعات منطقه‌ای و بین المللی در راستای تقویت و تحکیم مراودات دوستان فیمابین تاکید کرد.