وزیر نیرو گفت: خوشبختانه با افتتاحی که دیروز در ۷ استان کشور بود و ۴۰۰ روستای ما به شبکه آب سالم و پایدار وصل شدند، هر ۱۶۵۰ روستایی که در برنامه پویش بود، طرح‌هایشان به مدار بهره برداری رسید.

به گزارش مرور نیوز، رضا اردکانیان وزیر نیرو صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در پویش هر هفته «الف-ب» ایران از جمله وعده‌هایمان این بود که امسال به ۱۶۵۰ روستا آبرسانی پایدار کنیم، پایدار به این معنا که به شبکه دائمی وصل باشد.

وی افزود: خوشبختانه با افتتاحی که دیروز در ۷ استان کشور بود و ۴۰۰ روستای ما به شبکه آب سالم و پایدار وصل شدند، هر ۱۶۵۰ روستایی که در برنامه پویش بود، طرح‌هایشان به مدار بهره برداری رسید.

اردکانیان ادامه داد: هفته آینده، هفته پایانی این پویش در سال ۹۹ خواهد بود و ما چند طرح بزرگ را در استان‌های گیلان و مازندران و قزوین و تهران با سرمایه گذاری بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان افتتاح خواهیم کرد. واحد بخار نیروگاه کاسپین با ظرفیت ۱۵۰ مگاوات در استان مازندران، تصفیه خانه آب گیلان و طرح تصفیه خانه فاضلاب غرب تهران از جمله این طرح‌ها است.

وزیر نیرو اظهار کرد: با افتتاح تصفیه خانه غرب تهران، از پساب تصفیه شده فاضلاب برای مصارف مختلف استفاده می‌کنیم و به کشاورزان جنوب تهران می‌دهیم و در عوض به همین میزان چاه‌های آب خام را در میدان محمدیه تهران مسدود می‌کنیم. این کمکی به ذخایر آب زیر زمینی است.

وی افزود: امیدواریم با طرح‌های هفته آینده بیش از ۳۰۰ پروژه با سرمایه گذاری ۸۰ هزار میلیارد تومان در این پویش به نتیجه رسیده باشد و ما سال ۱۴۰۰ را با طرح‌های جدید آغاز کنیم.