معاون عمرانی وزیر کشورگفت: امروز نام نویسی نامزد‌های شورای شهر و روستا آغاز شد، برای اینکه از اهداف قانون اساسی دور نشویم، درگیر آفت‌ هایی شورا‌های شهر و روستا نشویم.

به گزارش مرور نیوز، مهدی جمالی نژاد، معاون عمرانی وزیر کشور در حاشیه آخرین جلسه شورای عالی ترافیک کشور در جمع خبرنگاران گفت: امروز نام نویسی نامزد‌های شورای شهر و روستا آغاز شد، برای اینکه از اهداف قانون اساسی دور نشویم، درگیر آفت‌ هایی شورا‌های شهر و روستا نشویم و بتوانیم مدیریت شهری و روستای کشور را به مشاورانی امین واگذر کنیم، باید کمک کنیم تا کسانی که آشنا به این حوزه هستند در انتخابات حاض شوند.

جمالی نژاد ادامه داد: اگر بتوانیم وحدت و انسجام را در شهر‌ها داشته باشیم، می‌ توانیم امنیت اجتماعی و امنیت ملی را افزایش دهیم، چون اعضای شورای شهر پیشانی وصل مردم و حاکمیت هستند.

معاون عمرانی وزارت کشور با اشاره به ورود کشور به گام دوم انقلاب اسلامی گفت: برای اینکه بتوانیم شهر‌ها و روستا‌های آباد داشته باشیم از تمامی متخصصان و کسانی که دارای ایده هستند و می‌توانند شهر را به نحو احسن اداره کنند، درخواست داریم تا در عرصه انتخابات شوراهای شهر شرکت کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: کارکرد‌های شورا‌ها بسیار زیاد است و می‌ توانند تمرکز زدایی و واگذاری کار‌ها به محلات را انجام دهند و در اجرای امور محلی تسهیلگری کنند.

جمالی نژاد در پایان گفت: برای بحث شورا‌ها سه دوره آموزشی در نظر گرفته شده است، برای همین کتاب‌هایی تحت عنوان کتاب‌ های سبز ۱۴۰۰ تدوین کردیم و دوره‌های آموزشی قبل، حین و بعد از انتخابات تدارک دیدیم که تحت عنوان‌های مرتبط با موضوعات مدیریت شهری مطالبی به آن‌ها آموزش داده می‌شود تا متخصصان و کسانی که عاشق خدمت هستند بتوانند با آمادگی بیشتری به شهر و روستای خود خدمت کنند.