معاون اول رئیس جمهور گفت: کالا به وفور در کشور تولید می‌شود و کمبودی از این ناحیه وجود ندارد.

به گزارش مرور نیوز، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در جلسه کارگروه تنظیم بازار گفت: هرگونه صادرات کالا‌های ۴۲۰۰ تومانی چه بصورت رسمی و چه بصورت غیر رسمی ممنوع است و کالا‌هایی نظیر روغن خوراکی، مرغ، تخم مرغ، لبنیات و گوشت که با ارز ۴۲۰۰ تومانی تولید می‌شوند به هبچ عنوان اجازه صادرات ندارند.

معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: تنظیم بازار شب عید و ماه رمضان مسئله جدی است و همه دستگاه‌ها باید در این باره حساس باشند.

وی با بیان اینکه کالا به وفور در کشور تولید می‌شود و کمبودی از این ناحیه وجود ندارد گفت: مهمترین اولویت ما، این است که کاری کنیم این کالا‌ها به قیمت مناسب به دست مردم برسد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه از سال ۹۷ و آغاز جنگ اقتصادی آمریکا علیه مردم ایران، معیشت مردم اولویت کار‌ها و سیاست‌های دولت قرار افزود: در این دوران همه تلاشمان را کردیم و همه را بسیج کردیم که از زندگی مردم حراست و حفاظت کنیم.

جهانگیری با بیان اینکه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالا‌های اساسی یکی از سیاست‌های دولت در دوران جنگ اقتصادی بود گفت: در مجموع این سیاست موفق بوده اگرچه هر سیاستی ممکن است حواشی هم داشته باشد و برخی سوء استفاده کرده باشند و اجرا این سیاست عوارضی هم داشته باشد.

وی با بیان اینکه روز‌های سخت درحال سپری شدن است و روز‌های خوبی پیش روی ماست اضافه کرد: از همه دستگاه‌ها از جمله وزارت صمت، وزارت کشاورزی، بانک مرکزی و گمرک می‌خواهم تمام تلاش خود را به کار بندد که در آخرین روز‌های دوران جنگ اقتصادی، زندگی سخت‌تر از آنچه امروز است به مردم نگذرد.