سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ گفت: اگر امروز اصلاحیه لایحه بودجه به شورای نگهبان ارسال شود، فردا در کمیسیون تلفیق و سه شنبه در صحن علنی به بررسی ایرادهای احتمالی خواهیم پرداخت تا این لایحه را ابلاغ کنیم.

به گزارش مرور نیوز، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ در جمع خبرنگاران گفت: اگر امروز اصلاحیه لایحه بودجه به شورای نگهبان ارسال شود، فردا در کمیسیون تلفیق و سه شنبه در صحن علنی به بررسی ایرادهای احتمالی خواهیم پرداخت تا این لایحه را ابلاغ کنیم.

وی ادامه داد: ایرادها زیاد بود اما بیشتر ابهام به شمار می‌رفت. ضمناً ایراد‌ها شکلی بود و اعضای شورای نگهبان هم با ایرادهایش، شاکله بودجه را به هم نریختند. البته پس از جلسه شورای نگهبان، اعضای هیئت رئیسه و نمایندگان دیگر کمیسیون تلفیق  جلساتی برای بررسی محتوای بودجه داشتند تا در نهایت صحن علنی به رفع ایراد بپردازد.

زارع تصریح کرد: در رفع ایرادها، استفاده از سهم صندوق توسعه ملی و آن ۱۵ درصد برای تسهیلات مالی خارجی یا فاینانس به دلیل اینکه اجازه دخل و خرج صندوق از سوی مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد، حذف شد.  

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ اظهار کرد: درباره قیر هم مصوبه ۴ میلیون تن تناژ قیر، به میزان ۲ میلیون تن و مبلغ ۱۵ هزار میلیارد تومان تغییر یافت. دربند «واو» تبصره دو هم سهم دستگاه‌های مختلف را مشخص کردیم.

وی افرود: در بودجه ۱۴۰۰ به مناطق محروم و آب رسانی به مناطقی که حتی نامی از آنها برده نشده بود، تأکید کردیم. در این بودجه درباره قانون جهش تولید مسکن و تسهیلاتش را در تبصره ۱۸ بررسی‌هایی کردیم که می‌تواند رونق ایجاد کند. ۱۸۰ صنعت پیشین و پسین در حوزه مسکن وجود دارد که محور‌های حمایت از معیشت، اشتغال، سلامت، تولید، امنیت و مواردی مانند آموزش، فرهنگ و آسیب‌های اجتماعی نیز ذکر شده است. امیدواریم دولت هم در اجرای قانون بودجه سال آینده موفق باشد.