وزیر امورخارجه کشورمان با تاکید بر اینکه "اروپا می‌تواند نقش مهمی در بازگشت آمریکا به برجام داشته باشد" گفت: اروپایی ها عادت دارند سازش کنند اما ایران و آمریکا اینطور نیستند. آمریکایی ها عادت دارند تحمیل کنند و ما عادت به مقاومت داریم.

به گزارش مرور نیوز، محمد جواد ظریف ، وزیر امورخارجه ایران در گفت‌وگوی امروز (دوشنبه) خود با اندیشکده ''مرکز سیاست اروپا'' تاکید کرد که واشنگتن برای احیای توافق هسته‌ای باید به سرعت دست به اقدام بزند و به تعهداتش در برجام بازگردد.

ظریف در اظهارات خود با تکرار موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه "آمریکا ابتدا باید به طور کامل برجام بازگردد" خاطر نشان کرد: در این صورت ایران نیز فورا به تعهدات برجامی اش بازمی گردد، بنابراین نیازی به مذاکرات بیشتر در این زمینه نیست.

وی ادامه داد: ما در اینجا با محدودیت زمانی مواجهیم و زمانی که انتخابات در کشور برگزار شود، این دولت قادر به انجام هیچ کار جدی نیست و تقریباً شش ماه یک دوره انتظار خواهیم داشت.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان اظهار داشت: از این رو، توصیه می شود که ایالات متحده سریع دست به اقدام بزند و این حرکت سریع مستلزم آن است که آنها اقدامات لازم را انجام دهند.

محمدجواد ظریف با تاکید بر اینکه "اروپا می‌تواند نقش مهمی در بازگشت آمریکا به برجام داشته باشد" تصریح کرد: اروپایی ها عادت دارند سازش کنند اما ایران و آمریکا اینطور نیستند. آمریکایی ها عادت دارند تحمیل کنند و ما عادت به مقاومت داریم.

وی افزود: اما اکنون زمان آن است که تصمیم بگیریم که آیا هر دوی ما سازش می کنیم و به برجام بازمی گردیم یا اینکه به مسیرهای خود باز خواهیم گشت.