آیت‌الله رضا استادی گفت: در هجرت آیت‌الله مظاهری باید موضوع برکت را مدنظر قرار دهیم، ایشان به اصفهان هجرت کردند که این هجرت هم برای اصفهان، هم برای مردم این شهر، حوزه علمیه و حتی خودشان برکت داشته است.

به گزارش مرور نیوز، ‌دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه روز پنجشنبه (25 آذر) در کنگره نکوداشت آیت‌الله مظاهری با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) که کار خوب را تشویق و تقویت می‌کردند و کار زشت و بد را از هرکسی که می‌دیدند سرزنش می‌کردند، گفت: پس در اینجا نباید اینکه کدام جناح این موضوع را گفته باشد یا چه کسی آن را بیان کرده باشد مطرح نیست، اگر این حرف در کشور ما عملی شود به نتیجه می‌رسیم. ملاک باید این باشد که کار به نفع کشور و اسلام باشد. اگر کار خوبی از هرکس و هر جناحی انجام شود، باید آن را تقویت و کار بد را نه تنها ملامت، بلکه آن را سُست کنیم.

وی افزود: باید به مسوولان گفت کار خوب، خوب است، در مقابل کار بد و زشت از همه بد است، اما کار بد از کسی که با جمهوری اسلامی و حوزه علمیه ارتباط دارد بدتر است که باید ملامت شود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به کلمه برکت در گفتار و آثار علامه طباطبایی ادامه داد: گاهی علاوه بر عوامل مادی که به چشم دیده می‌شود برخی عوامل غیبی نیز وجود دارد، مانند دعا که یک عامل غیبی بوده و در انجام کار به ما کمک می‌کند. در رساندن صحبت‌های آیت‌الله مظاهری به گوش مردم، تازه بودن این صحبت‌ها و گوش فرا دادن افراد به آنها یک عامل غیبی وجود داد که نشان از برکت در صحبت‌های ایشان است.

ادامه داد: در هجرت آیت الله مظاهری باید موضوع برکت را مدنظر قرار دهیم، ایشان به اصفهان هجرت کردند که این هجرت هم برای اصفهان، هم برای مردم این شهر، حوزه علمیه و حتی خودشان برکت داشته است.

وی تاکید کرد: ایشان نزدیک به ۶۰ سال درس داده‌اند که نشان از برکت عملکرد ایشان است و همه باور دارند که زندگی آیت‌الله مظاهری زندگی با برکتی از هر حیث بوده است.

استادی با بیان اینکه باید اخلاق از را مکتب اهل بیت (ع)دریافت کنیم، گفت: این موضوع  در سه جلد کتاب اخلاق آیت‌الله مظاهری که دو هزار آیه آمده است دقیقا یافت می شود  و باید گفت حتی نسبت به روایات، بر آیات تأکید بسیاری شده است که باید بیشتر از گذشته مورد توجه حوزه‌های علمیه برای تدریس اخلاق قرار گیرد. این کتاب به مرور می‌تواند تکمیل شود تا ما کتاب اخلاق کاملی که می‌تواند مورد استفاده کامل حوزه‌های علمیه باشد را در اختیار داشته باشیم.