رئیس دفتر رئیس‌ جمهور گفت: علی‌ رغم اینکه دولت جدید آمریکا اعلام کرده فشار حداکثری ترامپ شکست خورده اما با حفظ تحریم‌ ها نشان می‌دهد همان راه را ادامه می‌ دهد.

به گزارش مرور نیوز، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌ جمهور پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با غنی ‌سازی ۶۰ درصد و پیام آن به دنیا اظهار داشت: در ارتباط با غنی ‌سازی ۶۰ درصد طبیعی است که پیام فعالیت‌های ما پیام صلح‌آمیز است و همه این اقدامات طی نامه‌ای به آژانس صورت می‌گیرد و هدف آن مشخص می‌شود.

واعظی تاکید کرد: بنابراین اهداف ما صلح ‌آمیز است. از سوی دیگر هرچه مذاکرات طولانی می‌شود فشار تحریم بیشتر خواهد شد و علی‌ رغم اینکه دولت جدید آمریکا اعلام کرده فشار حداکثری ترامپ شکست خورده اما با حفظ تحریم‌ ها نشان می‌دهد همان راه را ادامه می‌ دهد.

وی افزود: همچنین ما نشانه‌هایی از اتفاق اخیر نطنز داریم که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی پشت آن بوده است. تصمیم گرفتیم راجع به زنجیره IR6 و غنی‌سازی ۶۰ درصد کارهایی را انجام دهیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در خصوص سفر لاوروف به تهران تصریح کرد: همه ابعاد همکاری در این سفر مورد بررسی قرار گرفته است. طبیعی است یکی از موضوعات مورد بحث هم برجام بوده و روس‌ها همواره حمایت خودشان را اعلام کردند و در این‌سفر هم بر این موضوع تاکید شد.