وزیر راه و شهرسازی گفت: در تلاشیم که پول‌های حوزه مسکن، فقط به سمت ساخت و ساز برود.

به گزارش مرور نیوز، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در پایان جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: در تلاشیم که پول‌های حوزه مسکن، فقط به سمت ساخت و ساز برود.

وی تاکید کرد: برخی با خرید ۵۰۰ یا هزار مسکن و احتکار آنها، از مسکن به عنوان فرصتی برای سرمایه گذاری استفاده می‌کردند که تلاش می‌شود با این روند مقابله شود.

وی در ادامه افزود: تلاش کردیم برنامه جامع مسکن را با اطلاعات واقعی و دقیق طرح ریزی کنیم تا دولت بداند همه ساله برای چند واحد مسکونی برنامه ریزی کند.

اسلامی تصریح کرد: هر آنچه در برنامه ششم آمده و یا حتی در برنامه جهش تولید مسکن قرار دارد، همه بر اساس آمار‌های تحلیلی است. طرح جدیدی که بر اساس ماده ۵۴ مکرر در قانون مالیات‌های مستقیم در مجلس تصویب شد، این شرایط را به وجود آورد که بتوانیم وضعیت سکونت، مالک یا مستاجر بودن را شناسایی کنیم و بر اساس رشد جمعیت و آمار ثبت احوال از ولادت و مرگ و میر، برنامه ریزی برای تولید و عرضه مسکن را پایدار کنیم.

اسلامی خاطر نشان کرد: تلاش می‌کنیم پول‌های که وارد بازار می‌شود تا با خرید و انباشت مسکن باعث بالا رفتن قیمت‌ها و التهاب شود، از طریق مالیات سنگین به سمت ساخت و ساز بروند.

وی در خصوص معاوضه خانه با زمین‌های مرغوب شهری گفت: واحد‌های مسکونی بر اساسی کارشناسی در اختیار متقاضیان مسکن قرار می‌گیرد و در عوض به مالکان مسکن زمین‌های مرغوب واگذار می‌کنیم.