عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس گفت: امیدوارم با توجه به اتفاقاتی که در سایت هسته ای نطنز رخ داد، مجمع تشخیص مصلحت نظام حواسش در مورد FATF جمع باشد و آب در آسیاب دشمن نریزد.

به گزارش مرور نیوز، فدا حسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر اینکه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها یک خاصیت داشت و این بود که توانمندی هسته ای ما به خوبی آشکار شد، اظهار داشت: با ادبیات آقای روحانی که نوعا ضدونقیض و زخم زبان به مجلس و ارکان نظام است، عادت کرده ایم.

وی ادامه داد: آقای روحانی اگر کاری در کشور انجام گیرد و آن کار مثبت باشد، سعی می کند آن اقدام را وارد دایره دولت کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که چرا رئیس جمهور و مشاور ناآشنای او  روزهای اول که قانون اقدام راهبردی به تصویب رسیده بود را مورد تمسخر قرار می دادند اما الان آنرا به نام خود زده اند؟

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به این اندازه که روحانی این قانون را پذیرفته است به فال نیک می گیریم، اظهار کرد: ای کاش آقای روحانی آن اقدامی که در مورد افزایش قیمت بنزین صورت گرفت و یک شبه معادلات زندگی مردم را بهم ریخت را کار دولت می دانست.

*هیچگاه FATF به مسئله اصلی تبدیل نخواهد شد

مالکی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه به افزایش قیمت بنزین اشاره کردید، آقای همتی رئیس کل بانک مرکزی اظهاراتی را در کلاب هاووس در مورد تاثیر افزایش قیمت بنزین یا مسئله FATF بر بی ثباتی نرخ ارز و افزایش تورم مطرح کرده است، واکنش شما چیست؟،  گفت: هیچگاه FATF به مسئله اصلی تبدیل نخواهد شد.

وی تصریح کرد: مسئله اصلی ما این است که آقای همتی پاسخ دهد که ارز ۴۲۰۰ تومانی آقای جهانگیری را به کجا رساند؟! آقای همتی به جای این کارها به معضل اساسی که ریشه در افزایش قیمت ها دارد، بپردازد و به مسئله اف ای تی اف که در حاشیه تمام مسائل کشور قرار دارد، نپردازد.

* مجمع تشخیص مصلحت نظام حواسش در مورد FATF جمع باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به بررسی FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: امیدوارم با توجه به اتفاقاتی که در سایت هسته ای نطنز رخ داد، مجمع تشخیص مصلحت نظام حواسش در مورد FATF جمع باشد و آب در آسیاب دشمن نریزد.