سخنگوی وزارت کشور گفت: با برگزاری انتخاباتی در شان مردم، جلوه جدیدی از همبستگی و وحدت ملی را در کشور شاهد خواهیم بود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید سلمان سامانی با تشریح روند برگزاری انتخابات در ستاد انتخابات کشور ، این موضوع را از اولویت‌ها و برنامه‌های این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: رویکرد اصلی وزارت کشور بر دو اصل قانون‌مداری و بی‌طرفی در انتخابات خرداد امسال است.

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به اینکه این وزارتخانه به عنوان متولی اصلی برگزاری امر خطیر انتخابات در کشور تمام تلاش و برنامه اش بر برگزاری انتخاباتی پرشور و رقابتی است، خاطر نشان کرد: در این عرصه ستاد انتخابات کشور اطلاع‌رسانی موثر و مسئولانه از روند برگزاری انتخابات را از همان ابتدای کار در دستور کار قرار داده است.

وی در این خصوص به نشست‌های متعدد رسانه‌ای کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور که با حضور مسئولان ستاد انتخابات کشور در محل وزارت کشور برگزار شده، اشاره کرد و ادامه داد: در این نشست‌ها از نزدیک دیدگاه‌ها و نقطه نظرات سازنده اصحاب رسانه مورد بررسی قرار گرفت.

سامانی با بیان اینکه وزارت کشور کماکان از طرح‌های راهگشا و سازنده در افزایش مشارکت و شور و شوق انتخاباتی استقبال می‌کند، اظهارکرد: سال گذشته فراخوان عمومی از طریق مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت کشور مبنی بر برگزاری امر خطیر انتخابات در شرایط کرونایی ارایه و انصافا با استقبال خوبی از سوی نخبگان دانشگاهی و اصحاب رسانه‌ای مواجه شد و پس از جمع بندی دیدگاه‌ها و طرح‌های ارایه شده، از دیدگاه‌های مطرح شده استفاده مفیدی شده است.

معاون هماهنگی وزارت کشور با بیان اینکه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ۲۸ خرداد ماه سال‌جاری مهم‌ ترین رویداد سیاسی کشور است، گفت: وزارت کشور با این بینش که اساس و رمز موفقیت در اعتماد سازی عمومی است همواره روشنگری و اطلاع‌رسانی مؤثر و به هنگام را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و می‌دهد.

سامانی با اشاره به اینکه نتیجه این اعتمادسازی را به صورت استقبال بیشتر داوطلبان در ثبت نام انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در کشور شاهد هستیم، گفت: میزان ثبت‌نام در انتخابات شورا‌های اسلامی در این دور از انتخابات به رکوردی جدید رسید؛ چنان که بیش از ۲۹۸ هزار نفر برای شرکت در رقابت‌های انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا ثبت‌نام کردند که در قیاس با دوره قبل بیش از ۸ هزار نفر و در مقایسه با دوره چهارم بیش از ۳۲ هزار نفر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بیش از ۸ درصد داوطلبان، از جامعه بانوان کشور بوده‌اند که نسبت به دوره قبل، ۲ درصد و نسبت به دوره قبل‌تر بیش از ۳ درصد افزایش داشته است.

سخنگوی وزارت کشور درباره استقبال جوانان و نخبگاهی دانشگاهی هم گفت: آمارها، استقبال جوانان و تحصیل‌کردگان و اقلیت‌های مذهبی دراین دور از انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا نسبت به دوره سابق و رشد را نشان می‌دهد به طوری که بیش از ۷۰ درصد ثبت‌نام کنندگان میانگین سنی ۴۰ الی ۵۰ سال را داشته‌اند.

معاون هماهنگی وزارت کشور خاطرنشان کرد: طبق آمار ۱۷ درصد ثبت‌نام کنندگان برادران و خواهران اهل سنت و سایر اقلیت‌های مذهبی می‌باشند که حدود ۴۳ هزار نفر را شامل می‌شوند از هموطنان اهل سنت هستند.

سامانی ابراز امیدواری کرد، تلاش همه دست اندرکاران انتخابات بر این است که انتخاباتی در شان مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران برگزار کنیم و جلوه جدیدی از همبستگی و وحدت ملی را در کشور در فردای روز انتخابات شاهد باشیم.