دبیرکل جبهه همبستگی ملی نیرو‌های انقلاب اسلامی تاکید کرد: چراهایی که در وضع موجود است ناشی از سومدیریت ها، ناکارآمدی ها، رانت خواری ها، طایفه بازی ها و باند بازی هاست. بنابراین باید جریانی در کشور روی کار آید که بتواند پاسخگوی افکار عمومی باشد تا اعتماد مردم بازگردد.

به گزارش مرور نیوز، سردار مرتضی طلایی دبیرکل جبهه همبستگی ملی نیرو‌های انقلاب اسلامی، با اشاره به انتخابات ۱۴۰۰ و ضرورت وجود وحدت در این انتخابات، اظهار داشت: قبل از هرچیزی باید به دنبال رسیدن به پاسخ یک سوال باشیم و آن هم نارضایتی و دلخوری مردم  از وضع مدیریت است، چرا مردم باید از وضع موجود  ناراضی و ناراحت باشند؟ چرا مردم در انتخابات مجلس یازدهم مشارکت حداقلی داشته اند؟

وی ادامه داد: دلسوزان انقلاب، مردم و کشور و همچنین مدعیان انقلابی گری تا زمانی که نتوانند علت یابی و تحلیل درستی از چرایی این سوالات را بدست آورند، نمی توانند در ادامه راه هم درست تصمیمی گیری کنند.

* امروز کسی مسئولیت پاسخگویی به عملکرد شورای شهر پنجم، مجلس دهم و دولت مستقر را برعهده نمی گیرد

فعال سیاسی اصولگرا افزود: معتقدم مشکلات امروز ما فراتر از مسائل مربوط به این است که بگوییم چه کسی برای انتخابات آینده بیاید و چه کسی نیاید.

دبیرکل جبهه همبستگی ملی نیرو‌های انقلاب اسلامی گفت: امروز کسی مسئولیت پاسخگویی به عملکرد شورای شهر پنجم، مجلس دهم و دولت مستقر را برعهده نمی گیرد،  چرا فقط باید یک نفر به نام رئیس جمهور پاسخگو باشد؟

وی اظهار کرد: تازمانی که ما حاضر نیستیم تشکیلاتی را ایجاد کنیم تا مسئولیت پذیر باشد و برنامه به مردم ارائه کند، وضعیت کشور همین طور باقی خواهد ماند.

مرتضی طلایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پس چه کسی مقصر بوجود آمدن این مشکلات است، تصریح کرد: بنظر من بزرگان جریان سیاسی، نخبگان سیاسی و کنشگران سیاسی هستند که می خواهند به طور بسته عمل کنند و می خواهند فقط کسانی بر روی کار بیایند که متعلق به خودشان باشد که در اینصورت باید گفت اینگونه اقدامات انتصاب است نه انتخابات.

وی ادامه داد: معتقدم باید شرایطی را فراهم کنیم که همه کنشگران سیاسی و انقلابی در صحنه تصمیم گیری برای انتخابات حضور فعال و نقش آفرینی داشته باشند. اینکه یک عده بنشینند و بگویند اینطور عمل شود آنطور عمل شود، بازهم در شکل کار دچار مشکل خواهیم شد. بر فرض مثال ما موفق شویم چهره ای را معرفی کنیم و آن چهره در انتخابات موفق شود، اما این موضوع ریسک است لذا امروز باید آگاهانه و با دیدگان باز با دیدگاه افق ملی و تراز کشور ایران، در منطقه و جهان تصمیم بگیریم.

*باید جریانی روی کار بیاید که بتواند پاسخگوی افکار عمومی باشد

دبیرکل جبهه همبستگی ملی نیرو‌های انقلاب اسلامی با بیان اینکه کشور به یک مدیری نیاز دارد که براساس سند چشم انداز کار کند، تاکید کرد: چراهایی که در وضع موجود است ناشی از سومدیریت ها، ناکارآمدی ها، رانت خواری ها، طایفه بازی ها و باند بازی هاست. بنابراین باید جریانی در کشور روی کار آید که بتواند پاسخگوی افکار عمومی باشد تا اعتماد مردم بازگردد.

مرتضی طلایی با بیان اینکه باید به کابینه و به برنامه دولت بعدی رای دهیم نه صرفا به یک شخص، تصریح کرد: در حال حاضر کارایی دولت حدود ۴۰ درصد است و ۶۰ درصد در کارها عقب هستیم. اعمال مقررات و قانون در کشور ما خیلی پایین است و طبق آمارها در ۱۱۰ سال گذشته، بالغ بر ۱۱ هزار قانون وضع کرده ایم در حالیکه در یک کشور در ۲۰۰ سال گذشته اش ۲ هزار و ۵۰۰ قانون وضع کرده است. سالهای قبل ما طرح «تکریم ارباب رجوع» را وضع کرده ایم، نتیجه اش کجاست؟

وی با بیان اینکه میزان پاسخگویی در کشور ما ۱۱ درصد است، گفت: مردم چه اطلاعاتی را با چه مکانیزمی باید از عملکرد دستگاه های مسئول بدست آورند؟ از همه دردناک تر این است که مردم نقش‌شان در اداره جامعه کجاست؟ آیا مردم را فقط برای انتخابات می خواهیم؟ یا برای کمک گرفتن برای حوادث غیر مترقبه می خواهیم؟ بنابراین باید به مردم فضا دهیم.

فعال سیاسی اصولگرا افزود: امروز کدام جوان می گوید من به فردایم امیدوار هستم؟ آیا این زنگ خطری برای ما نیست؟ آیا صرف اینکه جریانات یکدیگر را متهم می کنند، مشکل جوانان حل می شود؟

*بارویکرد تهدید محور نمی توان کشور را مدیریت کرد

دبیرکل جبهه همبستگی ملی نیرو‌های انقلاب اسلامی با بیان اینکه با رویکرد تهدید محور نمی توان کشور را مدیریت کرد، تصریح کرد: متاسفانه مشکل ما در کشور این است که با مردم با نگاه از بالا به پایین حرف می زنیم در حالیکه مردم ولی نعمت اند. بنابراین نیازمند به یک نگاه جامعه محور، مردم محور هستیم که سوال را حق مردم  و پاسخگویی را وظیفه مسئولان بداند. نیازمند دولتی هستیم که پیگیر حل این مسائل باشد.

*از برنامه قالیباف برای انتخابات اطلاعی ندارم

مرتضی طلایی دبیرکل جبهه همبستگی ملی نیرو‌های انقلاب اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اخیرا آقای قالیباف و رئیسی نشستی را با یکدیگر داشتند، آیا اطلاعی از برنامه کاندیداتوری قالیباف دارید، افزود: خیر - اطلاعی ندارم.

*مجموعه های نیروهای انقلاب همگی دغدغه های نظام و انقلاب و مردم را دارند 

وی با اشاره به ساز و کار انتخاباتی شورای وحدت و شورای ائتلاف، گفت: در هر دو جریان بچه های انقلاب حضور دارند و در اصول و مبانی همه با یکدیگر متحد هستند اما در روشها اختلافاتی وجود دارد.

دبیرکل جبهه همبستگی ملی نیرو‌های انقلاب اسلامی اظهار کرد: نقد من بر رویه ها و شیوه ها است و به دنبال این هستیم که شیوه های خود را به جای اصول دیگران تحمیل کنیم. همه دغدغه های انقلاب را دارند اما چون حاضر نیستند در شیوه هایشان تجدید نظر کنند و به دنبال این هستند که آدم های منتسب خود را وارد شورای شهر، مجلس و یا دولت کنند که این امر تبدیل به اختلاف می شود اما به طور کلی مجموعه های نیروهای انقلاب همگی دغدغه های نظام و انقلاب و مردم را دارند.

سردار مرتضی طلایی افزود: اصل حرف ما این است که در اصول و مبانی هیچ زاویه ای با عزیزان نداریم اما به دلیل رویه ها وشیوه هایی که تاکنون انجام گرفته و سلیقه ای بوده و به دنبال این بوده که خواسته های یک جمعی خاص تامین شود که همین مهم تبدیل به منبع اختلاف شده است و نتیجه اش این است که شما میبینید دو جریان عمده به نام «شورای وحدت» و «شورای ائتلاف» خودشان را نشان می دهند در حالیکه از نگاه بنده عمق شکاف بیشتر از اینهاست. یعنی ما دو جریان را در راس این قصه می بینیم؛ اما بنده بعنوان کسی که در کف خیابان های تهران قدم می زنم، به دوستانم عرض می کنم که این شکاف و فاصله عمق اش بیشتر از دو جریان ائتلاف و وحدت است، لذا بیایید یک فکری برای حال کنشگران سیاسی اجتماعی کف جامعه کنید که اگر نکنیم، در صورت به وحدت رسیدن این دو جریان، باز اتفاقی که ما انتظار داریم رقم خورَد (مشارکت 70 درصدی) باز رقم نخواهد خورد.

سردار طلایی با اشاره به انتخاب یک گزینه واحد برای انتخابات توسط شورای وحدت اصولگرایان، خاطرنشان کرد: برحسب ظاهر گفته می شود خیر اما بر اساس گمانه زنی ها، متاسفانه نشان می دهد جریان های سیاسی لیست هایشان را بسته اند اما برای اینکه بگویند ما به دنبال مشارکت هستیم، با یک سازوکارهایی مثل ثبت نام کردن افراد، بخواهند این زمینه را فراهم کنند.

*ظریف پاسخ دهد که حادثه نطنز را چگونه با منطق دیپلماسی توجیه می کند؟

وی در واکنش به فایل صوتی ظریف ، گفت: از اظهارات اخیر آقای ظریف تعجب می کنم، امروز در این کشور تنها پشتوانه دیپلماسی‌مان، قدرت دفاعی است، قدرت مردم مان است. اگر کسی فکر کند بدون پشتوانه مردم و نیروهای دفاعی می تواند برود برای منافع ملی در مجامع جهانی دفاع کند یک اشتباه محض است.

فعال سیاسی اصولگرا افزود: باید از اظهار نظرهای افراد غیر مسئول در مسائل مختلف جلوگیری کرد. کسی که در جایگاه یک مسئولیت اجرایی در کشور است، اظهاراتش در مورد سیاست خارجی کشور به حساب دیپلماسی کشور می آید، لذا برخی اوقات این اظهارات برای دیپلماسی کشور هزینه بر است.

مرتضی طلایی بیان کرد: بنابراین اینکه تصور کنیم دیپلماسی می تواند بدون قدرت دفاعی کاری از پیش ببرد اشتباه محض و غیرقابل جبران است؛ چرا که اگر امروز امنیتی داریم مدیون بچه های مدافع حرم و عزیزانی که دانش دفاعی کشور را افزایش دادند است.

وی افزود: آقای ظریف پاسخ دهند که حادثه نطنز را چگونه می خواهند با منطق دیپلماسی توجیه کنند، چرا که اگر قرا بود دیپلماسی جواب دهد نباید چنین اتفاقی می افتاد.

دبیرکل جبهه همبستگی ملی نیرو‌های انقلاب اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قابل پذیرش هست که این فایل به سرقت رفته، تصریح کرد: بنده قبول ندارم که این فایل به سرقت رفته است چرا که سیستم های اداری ما طبقه بندی دارند و اینطور نیست که یک فایلی بیرون بیاید و آن هم در جهت تخریب یک چهره ملی؛ لذا این موضع یک نقشه حساب شده ای بوده است. 

*اعضای شورای شهر وقتشان را به جای کار، صرف مسائل سیاسی کرده اند

مرتضی طلایی در نقد عملکرد شورای شهر، گفت: اعضای شورای شهر به جای کار، وقتشان را وقف مسائل سیاسی و به زیر سوال بردن دوره های گذشته شورا کرده اند، لذا بهتر بود به کار کردن می پرداختند.