سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران تعرض به اماکن دیپلماتیک خود را محکوم می‌کند و امیدوار است دولت عراق در حفاظت و صیانت از اماکن دیپلماتیک ایران در عراق عمل کند.

به گزارش مرور نیوز، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در خصوص اتفاقات صورت گرفته در حمله به سرکنسولگری ایران در عراق گفت: متاسفانه شب گذشته عده‌ای تعرضی را به سرکنسولگری ما در کربلا داشتند که از همان ابتدا با مراجع ذیربط در عراق توسط سرکنسولگری و سفارت‌مان در بغداد ارتباط گرفته شد و توسط نیروهای امنیتی عراق با خاطیان برخوردهایی شد.

خطیب‌زاده تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تعرض به اماکن دیپلماتیک خود را محکوم می‌کند و امیدوار است دولت عراق در حفاظت و صیانت از اماکن دیپلماتیک ایران در عراق عمل کند. همچنین شب گذشته نامه‌ای از سوی وزارت امور خارجه به سفارت عراق در ایران داده است و از آنها خواستیم که به وظایف خودشان عمل کنند.

وی در خصوص گزارش تازه منتشر شده در باره نحوه ترور شهید سلیمانی گفت: این گزارش‌ها بر ما پوشیده نیست، راستی آزمایی آن هم در مراجع خودش یا انجام شده یا در حال انجام است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: موضع ما هم همان هست که اعلام کردیم و تمامی کسانی که مستقیم یا غیرمستقیم، در هر کشوری که بوده باشند، در این ترور ناجوانمردانه و بزدلانه مشارکت داشته‌اند قطعاً مسئولیت کیفری و جزایی متوجه آنهاست و ما با آنها در مسیرهای خودش برخوردهای لازم را در مراجع ذیربط در دستور کار داریم.