رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: فردا شیوه نامه اختصاصی تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری متناسب با سند مقابله با کرونا و با حضور مقامات مربوطه تنظیم و اعلام می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور در گفتگویی درباره تبلیغات داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری متناسب شیوه نامه‌های بهداشتی و شرایط اعلامی ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: شیوه نامه‌های کلی را در این خصوص ارسال کردیم، روز دوشنبه (۲۷ اردیبهشت) با حضور معاون وزیر بهداشت، معاون وزیر ارشاد و جمعیت هلال احمر می‌نشینیم و برای زمان تبلیغات داوطلبان ریاست جمهوری شیوه نامه اختصاصی تنظیم خواهیم کرد که بعد از ابلاغ آن، در ۲۰ روز مهلت تبلیغات داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری باید این شیوه نامه‌ها رعایت شود تا مشکلی پیش نیاید.

وی همچنین درباره افزایش تعداد شعب اخذ رای، افزود: در دوره قبل یعنی چهار سال پیش، بیش از ۶۲ هزار شعب اخذ رای داشتیم، اما این دوره به دلیل شرایط کرونایی تعداد شعب ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است که حدود ۷۰ هزار شعبه خواهیم داشت.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: لذا تلاش کردیم با افزایش شعب و با افزایش ساعت کار شعب اجازه ندهیم که تراکم و تزاحم ایجاد شود.

عرف افزود: قطعاً همه دستور العمل‌های بهداشتی در شعب رعایت خواهد شد، فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، مواد ضدعفونی کننده و در صورت لزوم استفاده از شیلد خواهد بود.

وی گفت: تلاش می‌کنیم که این ۷۰ هزار شعبه مکان آرام و امنی از حیث بهداشتی باشد و مردم هیچ نگرانی در این خصوص نداشته باشند و وقتی می‌خواهند به شعب مراجعه کنند با خیال راحت مراجعه و رای خود را داخل صندوق‌ها بیاندازند.