وزیر کشور گفت: برخورداری یکسان نامزدهای ریاست جمهوری از امکانات عمومی یک الزام قانونی و مورد تأکید وزارت کشور است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از وزارت کشور ، نخستین جلسه کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور، علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما، احسان قاضی زاده نماینده شورای نظارت بر صداو سیما و موسوی دبیر هیئت اجرایی مرکزی در محل وزارت کشور برگزار شد.

رحمانی فضلی در این جلسه با اشاره به مفاد قانون انتخابات ریاست جمهوری، گفت: این کمیسیون به منظور تضمین برخورداری یکسان نامزدهای ریاست جمهوری از امکانات دولتی تشکیل و زیر نظر هیئت اجرایی مرکزی انتخابات فعالیت می‌کند.

وی افزود: نامزدهای ریاست جمهوری که صلاحیت آنان توسط شورای نگهبان تأیید و اسامی آنها از طرف وزارت کشور اعلام می‌ شود، هر یک حق‌دارند به طور مساوی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای معرفی و ارائه برنامه‌های خود استفاده کنند و ‌ترتیب و تنظیم برنامه تبلیغات نامزدهای انتخاباتی از طریق صدا و سیما بر عهده این کمیسیون خواهد بود.

وزیر کشور یادآوری کرد: فعالیت‌های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری از تاریخ اعلام اسامی آنان به وسیله وزارت کشور رسماً آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع‌اخذ رأی خاتمه می‌پذیرد.

رحمانی فضلی تأکید کرد: داوطلبان ریاست جمهوری و طرفداران آنها، به هیچ وجه مجاز به هتک حرمت و حیثیت سایر نامزدها نیستند و در صورت تخلف، برابر مقررات مجازات خواهند شد.

وی همچنین با احصاء اعضای کمیسیون بررسی تبلیغات ریاست جمهوری بر اساس ماده ۶۳ قانون انتخابات ریاست جمهوری شامل: دادستان کل کشور، وزیر کشور، مدیر عامل صدا و سیما، دبیر هیئت اجرائی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری و نماینده شورای نظارت بر صدا و سیما، بر حضور مؤثر اعضا در جلسات کمیسیون تأکید کرد.