وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به اظهارات جدید «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده در خصوص لغو تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.

به گزارش مرور نیوز، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به اظهارات جدید «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده در خصوص لغو تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.

ظریف در واکنش به این اظهارات بلینکن در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، نوشت: «آنتونی بلینکن، برداشتن تحریم‌های (دوران) ترامپ یک وظیفه قانونی است و یک اهرم مذاکره نیست».

وی سپس در خصوص اقدامات جمهوری اسلامی درباره عمل به تعهدات برجامی گفت: «ما برای ترامپ کار نکردیم-برای شما هم کار نمی‌کنیم. میلیاردها دلار از پول مردم ایران که به واسطه قلدری ایالات متحده در خارج از کشور به گروگان گرفته شده است را آزاد کنید».

محمدجواد ظریف سپس در پایان توییت خود گفت: «تاریخ انقضای میراث ترامپ گذشته است. (جو بایدن) رئیس‌جمهور آمریکا، آن را رها کند».

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز (یکشنبه) در مصاحبه‌ای مدعی شد این کشور هنوز نشانه‌ای از سوی ایران در خصوص آنچه لازم است برای بازگشت به تعهداتش ذیل برجام برای لغو تحریم‌ها انجام دهد را شاهد نبوده است.