دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: پیروزی جنگ ۱۲ روزه فلسطینیان بر رژیم صهیونیستی غاصب فلسطین ثمره مکتب مقاومت یا مکتب شهید قاسم سلیمانی است و مکتب مقاومت محصول مکتب دفاع مقدس است.

به گزارش مرور نیوز، سرلشکر رحیم صفوی ، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در نشست علمی واکاوی عملیات بیت المقدس و تاثیر متقابل میدان و دیپلماسی که به همت پژوهشکده دفاع مقدس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس برگزار گردید با اشاره به حضور خود در پیروزی خرمشهر گفت: در پیروزی خرمشهر ۳۰ سال تمام داشتم و مسئولیت بنده جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه مرکزی کربلا بود.

وی افزود: پیروزی جنگ ۱۲ روزه فلسطینیان بر رژیم صهیونیستی غاصب فلسطین ثمره مکتب مقاومت یا مکتب شهید قاسم سلیمانی است و مکتب مقاومت محصول مکتب دفاع مقدس است و این مکتب به فلسطین رفت و حماس را ایجاد کرد و از سوی دیگر به لبنان رفت و حزب الله را شکل داد.

سرلشکر صفوی افزود: پس از گذشت ۳۹ سال از پیروزی و فتح خرمشهر می‌توانیم تا اندازه‌ای اسرار پشت پرده و ناگفته‌های جنگ را برای ملت بزرگوارمان، خصوصاً جوانان برومند کشور عزیزمان بگوییم.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس ادامه داد: بازنگری یا واکاوی از حماسه اقتدار ملی و پیروزی ملت ایران به رهبری حضرت امام (ره) در تاریخ ایران و جهان بایستی ماندگار بماند و درس عبرتی برای ملت‌ها و امت‌های اسلامی باشد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به عوامل قدرت ملی ایران در پیروزی فتح خرمشهر گفت: در پیروزی فتح خرمشهر مجموع عوامل قدرت ملی ایران کارساز بود، عواملی نظیر انسجام و وحدت ملی در سطح عالی کشور یعنی از نظر سیاسی همراهی و هماهنگی قوای سه گانه با رهبری حضرت امام و وحدت و هماهنگی ارتش، سپاه و بسیج و جهاد سازندگی و همچنین عوامل فرهنگی و معنوی و اقتصادی و ثبات سیاسی کشور، حضور ۷۰ هزار نیروی مردمی در بسیج و جهاد سازندگی و قدرت فرماندهی مشترک سپاه و ارتش در غافلگیری دشمن این پیروزی بزرگ را شکل دادند.

سرلشکر صفوی با اشاره به روندها، رویدادها و راهبردهای جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال گذشته و حرکت رو به افزایش قدرت ملی ایران افزود: روندها، رویدادها و راهبردهای ایران در حدود ۴۰ سال گذشته به سمت افزایش قدرت ملی بوده است، پس از ۳۹ سال در سطوح راهبردی قدرتمان افزایش یافته و ایران تبدیل به قدرت منطقه‌ای شده است و آمریکائی‌ها و صهیونیست‌ها و حامیان صدام با شکست‌های بزرگی روبرو شده‌اند و قدرت آنها رو به افول رفته است.

وی افزود: به فضل الهی اگر بتوانیم شرایط وحدت ملی و انسجام ملی را در سطح ملی و رضایت مردم را از وضعیت اقتصادی فراهم کنیم، به شرایط مطلوب‌تری خواهیم رسید و از نظر قدرت و ثبات سیاسی به قدرت اول منطقه غرب آسیا خواهیم رسید و دشمنان مجبور خواهند بود به شرایط ایران تن دهند.

سرلشکر صفوی اضافه کرد: نشست امروز می‌تواند یادآور شاخص‌های قدرت ملی باشد و اینکه چگونه می‌توان سیاست خارجی و سیاست میدانی را در جهت کسب پیروزی هماهنگ کرد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح شرایط محیط بین الملل و منطقه‌ای پرداخت و گفت: با فتح خرمشهر استراتژی عراق با شکست مواجه شد و عراقی‌ها فکر نمی‌کردند که شکست بخورند.