آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی گفت: متاسفانه مسایل سیاسی و بهانه‌جویی‌ها و ایراداتی که در فضای مجازی و غیر مجازی وجود دارد، فکر دولت را مشغول کرده، ولی باید توجهی به آنها نکنند.

به گزارش مرور نیوز، این مرجع تقلید روز دوشنبه در دیدار با وزیر بهداشت گفت: در واقع باید با خدمت بیشتر این بهانه‌ها را از بین ببرند، چراکه کارهای بزرگ همیشه مشکلات بزرگی نیز در سرراه خود خواهد دید.

این مرجع تقلید در ادامه با بیان اینکه مساله پزشکی از اولویت‌های بسیار مهم است که اگر این مساله حل نشود مشکلات بیشتر خواهد شد، افزود: خوشبختانه با اقدام مناسب این دولت و شخص وزیر گره 20 ساله بیمارستان فرقانی گشوده شد.

وی افزود: قم در خدمت کل مردم کشور است؛ به این علت که سالانه میلیون‌ها نفر به قم می‌آیند خدمات درمانی برای آنها لازم است؛ خدمت به قم در واقع خدمت به مردم ایران و جامعه تشیع است؛ به همان نسبتی که خدمت می‌کند، باید به همین اندازه نیز به این شهر خدمت شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم بیمارستان 1000 تخت خوابی نیز ساخته شود، قطعا با اتمام این طرح خبر خوبی به مردم برسد؛ در مجموع مردم نسبت به مسایل پزشکی خوشحال هستند؛ در گذشته شرایط سخت‌تر بود، البته امروز نیز بیمارستان‌های خصوصی در این عرصه می‌تازند.

این مرجع تقلید بیان کرد: در این بین، مشکلاتی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به بیمه اشاره کرد که در این عرصه مشکلاتی وجود دارد؛ امروزه مطالبات بسیاری در عرصه بیمه وجود دارد، زیرا آنها حق بیمه را سریعا می‌گیرند، ولی در اعطای هزینه این بیمه به بیمارستان‌ها مشکلات و تاخیر وجود دارد.

آیت‌الله مکارم شیرازی عنوان کرد: خدا نکند که صندوق بیمه به سان صندوق فرهنگیان شود؛ باید کاری انجام شود که این مشکلات بیمه حل شود.

وی افزود: از یک سو بیان می‌شود که تورم کم شده و نفت ما بیشتر به فروش می‌رسد، ولی وقتی این همه مشکلات وجود دارد و بیمارستان‌هایی مثل ولیعصر قم 19 میلیارد تومان مشکل مالی دارد، نشان می‌دهد که مشکلاتی در این بین وجود دارد.

این مرجع تقلید بیان کرد: بخش مهمی از بیمارستان جمکران، دارای مشکل تجهیزات است که امیدواریم که با این تفاهم بین خیران و مدیران این بیمارستان به یک ظرفیت عالی برای استان قم مبدل شود.

مکارم شیرازی در پایان، اظهار کرد: نخست وزیر انگلستان به یک شیخ نشین عربی می رود و برای خوشایند آنها، یک مشت حرف های بی معنا می زند.

وی اظهار کرد: او برای کشوری مثل ما که در چند جبهه علیه تکفیری ها تلاش می کند و علمی و عملی با آنها مبارزه می کند، برای اینکه از آنها پول بگیرد هر دروغی که خواست بیان کرد.