فرمانده کل سپاه گفت: سردار حجازی یک فرمانده خلاق بود که رفتارش با همکاران و زیردستان اصلاً بر اساس سلسله مراتب نبود. او واقعاً یک احترام درونی در همه ایجاد می‌کرد و بر اساس نفوذ قلبی و احترام درونی فرماندهی می‌کرد.

به گزارش مرور نیوز، سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه صبح امروز (شنبه) در حاشیه مراسم چهلمین روز شهادت شهید حجازی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سردار حجازی یک فرمانده صاحب فکر و اندیشه و اهل تدبیر و با برنامه بود که با یک نظم فکری بسیار قوی عمل می‌کرد و به ارزش‌های اخلاقی بسیار پایبند بود.

وی ادامه داد: سردار حجازی یک فرمانده خلاق بود که رفتارش با همکاران و زیردستان اصلاً بر اساس سلسله مراتب نبود. او واقعاً یک احترام درونی در همه ایجاد می‌کرد و بر اساس نفوذ قلبی و احترام درونی فرماندهی می‌کرد.

فرمانده کل سپاه با اشاره به فرماندهی سردار حجازی در جبهه مقاومت، گفت: او تجربیات بسیار بزرگی در میدان‌های جهاد در دفاع مقدس و جبهه‌های مقاومت داشت و بسیار شجاع بود.

سرلشکر سلامی گفت: شجاعت و آرامش از ویژگی‌های منحصربه‌فرد شهید حجازی بود که در صحنه‌های حساس و سخت نبرد آرامشش را از دست نمی‌داد و این ویژگی باعث می‌شد در شرایط بحرانی هم امروزش را از دست ندهد.

فرمانده کل سپاه در خصوص جایگزین ایشان برای فرماندهی، گفت: جریان فرماندهی در مجموعه سپاه همانند یک روح جاری است؛ یعنی همیشه جایگزین فرماندهان وجود دارد و فرماندهان تجربیات را از فرماندهان قبلی می‌گیرند و نگران جایگزینی نیستیم، اما شخصیت این فرماندهان خاص است و جای خالیشان موجب ناراحتی است.