اصلاحیه مصوبه خریداری و واردات گوشت مرغ با استفاده از ارز ترجیحی توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیئت دولت، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور تصویب‌نامه مربوط به تسری سهمیه واردات کالا‌های مشمول کاهش سود بازرگانی به منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) را ابلاغ کرد.

هیئت وزیران در جلسه پنجم خرداد ۱۴۰۰ با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی مبنی بر تسری مصوبه دولت درخصوص میزان واردات کالا‌های مشمول کاهش سود بازرگانی در مناطق آزاد تجاری – صنعتی که مشمول کاهش ۱۵ درصدی سود بازرگانی هستند، به منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) موافقت کرد.

ابلاغ اصلاحیه افزایش میزان خرید و واردات گوشت مرغ با استفاده از ارز ترجیحی

جهانگیری همچنین اصلاحیه افزایش میزان خرید و واردات گوشت مرغ با استفاده از ارز ترجیحی را هم ابلاغ کرد.

هیئت وزیران در جلسه مورخ ۵ خرداد ۱۴۰۰، با توجه به ضرورت افزایش میزان خرید و واردات گوشت مرغ با استفاده از ارز ترجیحی، مصوبه مربوط را اصلاح کرد.

بر این اساس، به منظور ترمیم ذخایر راهبردی و تنظیم بازار گوشت سفید کشور، به وزارت جهاد کشاورزی اجازه داده شد تا از طریق شرکت‌های مباشر دولتی و غیردولتی، ۱۲۰ هزار تن گوشت مرغ را با استفاده از ارز ترجیحی (۴۲۰۰ تومانی) خریداری و وارد کشور کند.

ابلاغ اختصاص تسهیلات بانکی به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برای تهیه نهاده‌های کشاورزی به ویژه کود‌های شیمیایی

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری همچنین مصوبه مربوط به اختصاص تسهیلات بانکی به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برای تهیه نهاده‌های کشاورزی به ویژه کود‌های شیمیایی را ابلاغ کرد.

هیئت وزیران در جلسه مورخ پنجم خرداد ۱۴۰۰، با تخصیص مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به شرکت مذکور به منظور تهیه و تدارک نهاده‌های کشاورزی به ویژه کود‌های مورد نیاز بخش کشاورزی با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار موافقت کرد.

این تصمیم با توجه به مکلف بودن شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در سال جاری به تأمین و تدارک نهاده‌های کشاورزی از جمله سه میلیون تن انواع کود‌های شیمیایی و نیز مطالبات یارانه‌ای این شرکت از دولت بابت عملکرد سال ۱۳۹۹ و تأمین و تدارک کود‌های یارانه‌ای طی سال‌های اخیر، اتخاذ شد.

همچنین به موجب مصوبه فوق، مقرر شد سازمان برنامه و بودجه کشور بازپرداخت اصل و فرع تسهیلات اعطایی به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را از محل اعتبارات مصوب مربوط، تضمین کند.

ابلاغ آیین‌نامه اجرایی نحوه اختصاص اعتبار برای حمایت از سرمایه‌گذاری جهت توسعه کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات

با امضای معاون اول رئیس جمهور، آیین‌نامه اجرایی مربوط به نحوه اختصاص اعتبار برای حمایت از سرمایه‌گذاری جهت توسعه کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات ابلاغ شد.

هیئت وزیران در جلسه مورخ پنجم خرداد ۱۴۰۰، به استناد بند (ب) تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، آیین‌نامه اجرایی موضوع نحوه اختصاص اعتبار برای حمایت از سرمایه‌گذاری جهت توسعه کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات را به تصویب رساند.

براساس آیین‌نامه فوق، اعتبارات موضوع این آیین‌نامه به منظور حمایت از سرمایه‌گذاری در توسعه و ارتقای کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، توسعه و ارتقای سطح فناوری و کیفیت تولیدات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، صدور کالا‌ها و خدمات فنی و مهندسی، کمک به حضور شرکت‌های فعال در حوزه‌های فوق در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، ایجاد کارور (اپراتور)‌های ارایه کننده خدمات الکترونیکی در همه زیربخش‌ها، حمایت از طرح (پروژه)‌های تحقیقاتی منتهی به تولید نمونه صنعتی یا تولیدات آزمایشگاهی، آموزشی، توسعه‌ای اشتغال‌آفرین و کمک به سرمایه‌گذاری خطرپذیر در قلمرو ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت تسهیلات و یارانه سود اختصاص می‌یابد.

اعتبارات موضوع این آیین‌نامه توسط واگذارنده اعتبار در چارچوب دستورالعمل مصوب وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در قالب قرارداد عاملیت، در اختیار مؤسسه عامل قرار می‌گیرد تا به متقاضیان تسهیلات در فعالیت‌های مربوط پرداخت شود.

همچنین واگذارنده اعتبار یا مؤسسه عامل موظف است حساب‌های مربوط به وجوه اداره شده را در قالب سامانه برخط به صورتی نگهداری و ارایه کنند که در هر زمان اطلاعات مربوط به مصرف آن به تفکیک طرح‌ها، اصل و سود تسهیلات اعطایی و اقساط معوق و میزان وجوه اداره شده و مانده اعتبارات قابل تحصیل باشند و هر سه ماه یکبار عملکرد اعتبارات موضوع این آیین‌نامه را براساس اطلاعات یادشده، به سازمان برنامه و بودجه کشور گزارش کند.