نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: وزارتخانه ای را برای خانواده، کودکان، نوجوانان و جوانان تاسیس خواهیم کرد که وزیر و مسئول این وزارتخانه باید خانمی باشد که امور را در دست بگیرد.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز(جمعه) در نشستی با حضور زنان گفت: قطار تغییر جامعه برمبنای فرهنگ است و نقش بانوان در خانواده مهم است لذا بانوان نیاز به صیانت دارند. در عرصه اجتماع نقش بانوان نقش اساسی است.

وی ادامه داد: هنر نیست که بگویند خانمی راننده بلدوزر شده است اما هنر است بگویند خانمی سیاستمدار و مدیر شده است.

زاکانی اظهار داشت: ۳.۵ میلیون خانم سرپرست خانوار داریم که تعداد اندکی بیمه هستند، ۲۱ میلیون زن خانه دار داریم که اگر در جهت تحقق خانواده مطلوب آموزش ببینند شاهد تحول جدی در عرصه فرهنگی کشور خواهیم بود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: وزارتخانه ای را برای خانواده، کودکان، نوجوانان و جوانان تاسیس خواهیم کرد که وزیر و مسئول این وزارتخانه باید خانمی باشد که امور را در دست بگیرد.

وی اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم الگوی جدیدی از حضور بانوان داشته باشیم و از حقوق آن‌ها در خانواده و جامعه صیانت کنیم.

زاکانی گفت: بعد از انقلاب افرادی مدیریت امور را در دست گرفته اند که در امور مربوط به زنان به دنبال الگو برداری از غرب هستند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: خیانت جریان رقیب است که باعث می شود موضوعات فرهنگی، سیاسی شود و موضوعات سیاسی، امنیتی شود.

زاکانی در پاسخ به انتقاد یکی از زنان معلم در مورد عدم توجه به تربیت، دختران در وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: وقتی سطح سیاست ورزی در کشور کاهش پیدا می کند موضوعات دسته چندم در حوزه زنان به عنوان موضوع اصلی مطرح می شود. و موضوعات اصلی که شما می فرمائید مغفول باقی می ماند.

وی افزود: آموزش و پرورش تبدیل به یک خط تولید شده است. تفاوتی بیت دانش آموزان دختر و پسر قائل نیست، خلاقیت های معلمان را از بین می برد از این رو نظام آموزش ما باید متحول شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در  حوزه تعلیم و تربیت، مدرسه محوری را مدنظر داریم و باز طراحی دقیقی را به تعلیم و تربیت قائل هستیم. 

زاکانی در پاسخ به انتقاداتی در مورد شیوه جذب معلمان، تاکید کرد: برخی فکر می کنند معلمان، آدم آهنی هستند، هر اتفاقی برای آن ها بیرون از کلاس بیافتد تاثیری در تدریس او ندارد در حالی که اینگونه نیست. 

وی اظهار داشت: معلم، محیط بانی است که دانش آموزان را باید برای پذیرش مسئولیت‌ها و ساختن آینده ای بهتر و متحول تر از امروز تربیت کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین در مورد عملکرد ضعیف دولت های اصولگرا و اصلاح طلب،تاکید کرد: برای شکل گیری دولت اسلامی باید آدم ریشه دار، انتخاب کنید به ریش و بی ریش نیست، مهم ریشه است.

زاکانی در مورد عملکرد جنبش های دانشجویی نیز، اظهار داشت: جنبش دانشجویی باید فعال شود، دولت هم باید میدان عمل جنبش دانشجویی را باز کند و سیاست ورزی درست را بیاموزد. 

وی گفت: جریان انقلاب مهم است به همین جهت هر کس بخواهد جریان انقلاب را منفعل و بازنده کند، بزرگترین خیانت را کرده است. امیدواریم شاهد مشارکت پر رنگ مردم در انتخابات و پیروزی جریان انقلاب باشیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در مورد برنامه‌های دولت اقدام و اصلاح برای خانواده، تاکید کرد: توجه به خانواده و جمعیت یک رویکرد همه جانبه است، تشکیل وزارت خانواده را برنامه ریزی کردیم که افزایش جمعیت و تربیت کودکان، جوانان و نوجوانان را در دستور کار داشته باشد.

زاکانی با تاکید بر لزوم تحول در مجلس، افزود: در راستای تحول مجلس، مرکز پژوهش‌ها اصلاح آیین نامه داخلی و سازوکارهای مجلس را در دستور کار دارد.

وی در مورد حقوق کارگران، گفت: برای اینکه بتوانیم بین کارگر و کارفرما عدالت بر قرار کنیم باید قانون کار اصلاح شود، قانون فعلی در مورد رابط کارگر و کارفرما، قانون اجیرکردن کارگر است، باید مشارکت و خلاقیت کارگر به کار گرفته شود و در خلق ثروت شریک شوند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه برخورد سیاسی با زنان، کارگر، حجاب  موجب شده است حق این حوزه ها ادا نشود،افزود: همیشه در مجلس عده ای بودند که هر وقت می خواستیم به سمت اصلاح قانون کار برویم، با ادعای حمایت از حقوق کارگر داد و بیداد سر می دادند و اجازه اصلاح این قانون را ندادند. 

زاکانی گفت: باید ظرف ۳ سال کل قوانین کشور را اصلاح و ۳ جلد قوانین مادر را به مجلس ارائه کرده و انقلاب قانونی در کشور ایجاد کنیم.

وی افزود: با قانونی کردن حق اعتراض، اعتراض ها به اعتصاب نمی رسد. نیازمند نظام یکپارچه برای اصلاح امور هستیم. 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: یک عده نان شان در این بوده که از قانون اساسی عبور کنند، اگر قانون اساسی اجرا شده بود مشکلات فعلی وجود نداشت.

زاکانی گفت: جامعه را باید با تدبیر و عقلانیت ساخت. بار توسعه کشور باید به دوش مردم و نخبگان باشد و دولت تسهیل گری کند، جنگ را هم مردم به نتیجه رساندند.

وی اظهار داشت: به دنبال نهضت آزاد اندیشی در نظام آموزش دانشگاه هستیم تا از تقلیدکردن از خارج دست برداریم و خودمان موجودیت جدیدی را از علوم خلق کنیم.در مرکز پژوهش ها این اقدام با همکاری اساتید دانشگاه و حوزه کلید خورده است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: دانشگاه نباید تبدیل به مدرسه بزرگ شود، باید قابلیت ها و خلاقیت های دانشگاهی در راستای حل مشکلات کشور هدایت شود.

زاکانی با بیان اینکه معتقدم باید اختیارات دانشگاه ها افزایش یابد، گفت: جریان دانشجویی باید در راستای تحول دانشگاه نقش آفرینی کند، در دانشگاه‌ها، اساتید رکن هستند بنابراین باید در جذب و استفاده از اساتید دقت کرد.

وی تصریح کرد: نگاه دقیقی به دانشگاه وجود ندارد، دانشگاه باید مبدا ساخت و تحول جامعه باشد که امروز چنین نقشی را ایفا نمی کنند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه باید انحصار ساخت خودرو و لوازم آن شکسته شود،افزود: ما به دانش بنیان های بومی فکر می کنیم.شرکت های دانش بنیان باید نیاز کشور را برطرف کنند.

زاکانی اظهار داشت: دولت های رانتی از نفت، ارتزاق می کردند و وقتی فروش نفت کاهش یافت، دست در جیب مردم کردند و تورم ایجاد کردند. در صورتی که دولت باید از دانش و خلاقیت و تولید کسب درآمد کند.

وی گفت: نه دور کشور دیوار می کشیم و نه اجازه می‌دهیم هر اراذل و اوباشی با قاچاق کشور را نابود کند.