وزیر کشور گفت: ما به دنبال برگزاری انتخاباتی مطمئن،قانونی و سالم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستیم.

به گزارش مرور نیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکید ما به استانداران این است همان طوری که گزارش دادند تمامی اقدامات برای مشارکت و افزایش حضور در سطح استان‌ها عمل کنند.

وزیر کشور گفت: ما اکنون با یکسری نگرانی‌ها و کاستی‌ها در حوزه تبلیغات و فعالیت‌ های انتخاباتی مواجه هستیم، مدرسه همیشه کانون مشارکت ما در انتخابات بوده و دانشگاه‌های ما که به عنوان مراکز فعال سیاسی و مشارکت افزا بوده، تعطیل است؛ همچنین مساجد به عنوان کانون مشارکت و آگاهی افزایی توسط روحانیون و مومنی تعطیل است.

رحمانی فضلی تصریح کرد: متاسفانه نامزد‌های انتخابات، طرفداران آن‌ها و احزاب و گروه‌های سیاسی در بسیاری از استان‌ها ستادی تشکیل ندادند؛ وقتی ستاد تشکیل نشود، تجمعی شکل نمی‌گیرد، اکنون با رقابت ضعیف مواجه هستیم؛ در این شرایط صدا و سیما، استانداران و فرمانداران، رسانه‌ها و دستگاه اجرایی باید در عمل جبران کنند.

وزیر کشور بیان کرد: ما در انتخابات امر مهم انتقال قدرت مسئولیت از فردی به فرد دیگر را داریم، اما آثار سیاسی، اجتماعی، داخلی، بین المللی و امنیتی انتخابات به نحوه حضور و مشارکت مردم بستگی دارد. رسانه‌های مختلف در دنیا انتخابات ما را تحلیل می‌کنند و بر اساس تحلیل خودشان تصمیم می‌گیرند و اقدام می‌کنند؛ باید علیرغم همه کاستی‌ها و شرایط کرونایی ثابت کنیم که برای برگزاری انتخابات مهیا هستیم و درک درستی از فضا و شرایط بین المللی داریم.

او افزود: تا الان هیچ مشکلی در زمینه امنیتی در انتخابات نداریم و پیشگیری‌های لازم صورت گرفته است.