جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: جنایات آمریکا در ایران نشان از استیصال و درماندگی آن ها دارد و هدف قراردادن هواپیمای مسافربری ایران یکی از همین نشانه‌هاست.

به گزارش مرور نیوز، دریادار پاسدار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز که در کانون شهید سبحانی سپاه کرج برگزار شد، افزود: در این هفته سالروز یکی از جنایت‌های علنی آمریکایی‌ها است که نمی‌توانند از زیر این بار جنایت فرار کنند که سقوط هواپیمای مسافربری است که از روی استیصال و ترس اینکار را کردند.

وی اظهار کرد: آمریکایی از روی جنگ روانی کار‌هایی می‌کنند و بهانه‌هایی دارند، ولی از این جنایت نمی‌توانند فرار کنند به خصوص اینکه خود آمریکایی‌ها از این موضوع به عنوان جنایت یاد کرده اند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: به برکت انقلاب اسلامی، امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی همیشه شاهد اقتدار ایران اسلامی و زبونی آمریکا و دشمنان خواهیم بود.

فدوی ادامه داد: انجام تکالیف پاسداری از انقلاب اسلامی به خصوص در سپاه استان‌ها آنچنان متنوع و دائمی و بعضی مواقع جدید است که ماموریت‌هایی شاید باشد که در این سال‌ها نبوده و اکنون به وجود آمده است.

وی اضافه کرد: اجرای این ماموریت‌های جدید به عهده سپاه استان‌ها است و هر ماموریت جدیدی که پیش می‌آید باید پای کار باشند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ایران اسلامی و انقلاب از ابتدا مورد تهاجم و تحریم آمریکا بوده، گفت: اولین تهاجم در سال ۵۸ بوده، ولی تحریم‌ها از سوی آمریکا و هم پیمانانش در تمام این سال‌ها بوده و تعطیل نشده است.

وی افزود: تحریم‌ها در دهه ۷۰ و ۸۰ مضاعف شد، ولی به نوعی تحریم در سر سفره‌های مردم بروز نداشت، ولی از ۱۱ سال پیش نمی‌دانم بر اساس چه تحلیلی فهم تحریم و اثر تحریم بر سر سفره‌های مردم رفت.

فدوی با بیان اینکه با لطف خدا بود که در آن سال‌ها تحریم را مردم احساس نکردند، اظهار داشت: باید در سال‌های آینده نیز با اقدامات مناسب مردم سختی‌های تحریم را از یاد ببرند و از آن به جز خاطره‌ای باقی نماند.

وی گفت: این دشمنان هستند که دایم احساس ترس می‌کنند و بنا بر وعده خدا که می‌گوید پس از هر سختی یک آسانی می‌آید، به لحاظ استقامت و تحمل و صبر مردم و تلاشی که کل نظام و مسوولان نظام برای حل این مسایل و مشکلات مردم داشتند خداوند بعد از آن سختی‌ها آسانی را به وجود می‌آورد که مردم بعد از مدتی این سختی‌ها را یادشان برود.

در این آیین سردار سرتیپ دوم پاسدار علیرضا حیدرنیا به عنوان فرمانده جدید سپاه امام حسن مجتبی (ع)‌استان البرز معرفی و با قدردانی از خدمات پنج ساله سردار مولایی وی به عنوان جانشین فرماندهی دانشگاه افسری امام حسین (ع) منصوب شد.