معاون اول رئیس‌جمهور گفت: باید تلاش کرد تا آنجایی که ممکن است، مصرف کاهش پیدا کند. وزارت نیرو باید فاصله بین تولید و مصرف را کم کند. یعنی باید کمبودها را به گونه‌ای مدیریت کند تا آثار سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آن به حداقل برسد.

به گزارش مرور نیوز، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌ جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درخصوص نتایج جلسه فوق‌العاده روز گذشته با موضوع حل مشکلات قطعی برق اظهار کرد: نتیجه جلسه به این بستگی دارد که شما آثار آن را ببینید، اگر شما دیدید وضعیت بهتر شده، بدانید که نتایج تصمیم‌گیری‌ها موثر بوده است.

جهانگیری گفت: برق از موضوعاتی است که به زندگی همه مردم ارتباط دارد و مردم هم روی این مساله حساسیت دارند بنابراین باید در این خصوص توضیحات کامل ارائه شود.

وی ادامه داد: اضافه شدن تولید برق غیر ممکن است زیرا تمام نیروگاه‌های کشور با تمام ظرفیت ممکن در حال تولید هستند.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه وضعیت سدها برای ما خیلی مهم است، گفت: در پاییز پیش‌بینی می‌شود که وضع بارندگی خوب نباشد بنابراین باید به آب شرب مردم به دقت توجه کرد تا با مشکل مواجه نشود.

جهانگیری تاکید کرد: سقف و حجم تولید برق مشخص است و تنها میزان مصرف افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: باید تلاش کرد تا آنجایی که ممکن است، مصرف کاهش پیدا کند. وزارت نیرو باید فاصله بین تولید و مصرف را کم کند. یعنی باید کمبودها را به گونه‌ای مدیریت کند تا آثار سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آن به حداقل برسد.