رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: عملیاتی کردن قرارداد‌ها و همکاری‌های مشترک در روند تقویت بنیه اقتصادی دو کشور اهمیت بسزایی دارد و جمهوری اسلامی ایران از ارتقای سطح مناسبات با سوریه در حوزه‌های مختلف استقبال می‌کند.

به گزارش مرور نیوز، گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سوریه در دومین روز سفر خود به دمشق با فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه در محل وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

عباس گلرو نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سوریه که ریاست این گروه را بر عهده دارد در ابتدای گفت‌وگو با وزیر امور خارجه سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران و سوریه، دوستانی دیرینه با سابقه تاریخی و اشتراکات دینی و مذهبی هستند که در تحولات مختلف منطقه یکدیگر را پشتیبانی کرده‌اند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران بر این عقیده است که تقویت اشتراکات فی مابین و افزایش سطح مبادلات می‌تواند دو کشور را در مقابله با تحریم‌ های آمریکایی قدرتمند کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، بقای سوریه و پیروزی بر جریان تکفیری و داعش را مرهون رهبری حکیمانه رئیس جمهور این کشور و حضور مردم در مقابله با جریان داعش و تکفیری دانست.

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عملیاتی کردن قرارداد‌ها و همکاری‌های مشترک در روند تقویت بنیه اقتصادی دو کشور اهمیت بسزایی دارد و جمهوری اسلامی ایران از ارتقای سطح مناسبات با سوریه در حوزه‌های مختلف استقبال می‌کند.

وی تاکید کرد: توجه ویژه به موضوعات اقتصادی و همکاری ویژه در این زمینه تقویت بیش از پیش تعاملات دو کشور را در بر خواهد داشت.

نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه، همکاری گروه‌های دوستی و پارلمانی را گام نخست در مسیر تعاملات دولت‌های دو کشور و بستری مناسب برای ارتقای سطح همکاری‌ها دانست.

وی در همین زمینه اظهار داشت: مراودات پارلمانی، نشست کمیسیون‌های مشترک و تعاملات گروه‌های دوستی و پارلمانی نقش سازنده‌ای در تقویت روابط ایران و سوریه ایفا خواهند کرد.

در این دیدار نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه، سوریه را با افق روشن و آینده‌ای درخشان توصیف و توجه ویژه به بسترسازی اقتصادی و تقویت ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را ضروری دانست.

فیصل مقداد: سوریه همواره قدردان رهبر جمهوری اسلامی ایران خواهد بود

فیصل مقداد، با تبریک انتخابات ریاست جمهوری ایران اسلامی، دو کشور را دوستان راهبردی و پشتیبانان همیشگی برای یکدیگر خواند و گفت: دو کشور ایران و سوریه با انجام انتخابات به موقع بار دیگر وحدت و انسجام داخلی را به رخ جهانیان کشیدند.

وزیر امور خارجه سوریه با تشریح شرایط و تحولات اخیر منطقه، ضرورت هوشیاری و همفکری میان مقامات عالیرتبه ایران، سوریه و سایر کشور‌ها را بیش از پیش ضروری دانست.

فیصل مقداد با ابراز تشکر و قدردانی از حمایت‌های مستمر جمهوری اسلامی ایران از سوریه در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی، گفت: سوریه از بحران رها شده است و زمان بازسازی زیرساخت‌های این کشور فرا رسیده است و از همراهی کشور‌های دوست برای همکاری اقتصادی و تجاری استقبال می‌کنیم.

وی در پایان این دیدار با ابراز خرسندی از حضور نمایندگان گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه در دمشق، افزود: مردم دولت و رئیس جمهور سوریه هرگز کمک‌های بی دریغ و جانفشانی‌های ایرانیان در مقابله جریان تکفیری را فراموش نخواهند کرد و ملت و دولت سوریه همواره قدردان مردم دولت و رهبری جمهوری اسلامی ایران خواهند بود.

در این دیدار دیگر اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه شامل احمد حسین فلاحی، نماینده مردم همدان، جعفر راستی نماینده مردم شبستر، احمد آوایی نماینده دزفول و فاطمه محمد بیگی نماینده مردم قزوین نیز حضور داشتند.