نمایندگان مردم در خانه ملت مقرر کردند که تحمیل بار مالی مازاد بر قوانین سالیانه بودجه از سوی دستگاه های اجرایی ممنوع شود.

به گزارش مرور نیوز، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه یکم دی ماه 95) مجلس شورای اسلامی و در جریان رسیدگی به جزئیات لایحه برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با بند 7 ماده 7 لایحه مذکور موافقت کردند. که براساس این بند تحمیل بار مالی مازاد بر قوانین سالیانه بودجه از سوی دستگاه های اجرایی ممنوع شد.

براساس بند 7 ماده 7 لایحه مذکور؛ ایجاد و تحمیل هرگونه بارمالی مازاد بر ارقام مندرج در قوانین بودجه سنواتی، توسط دستگاه های اجرائی از جمله دستگاه های مباشر دولت در موارد مختلف از قبیل خرید تضمینی و هزینه های تبعی خرید، جبران زیان، تفاوت قیمت، تنظیم بازار، یارانه نهاده ها و غیرآن، ایفاء تعهدات خاص، کالاهای اساسی، جایزه صادراتی و مانند آن که از اعتبارات عمومی استفاده  می‌شود، ممنوع است. مسوولیت اجرای این حکم بر عهده بالاترین مقام دستگاه اجرایی و یا مقامات مجاز و مدیران مالی است. تخلف از این حکم و سایر موارد، تعهد زاید بر اعتبار محسوب و مشمول مجازات ماده 598 قانون مجازات اسلامی می‌شود.