وزیر کشور گفت: به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد دادیم علاوه بر تعطیلات سه روز پایان هفته، دو یا سه روز دیگر در تهران و البرز تعطیلی داشته باشیم.

به گزارش مرور نیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران گفت: امروز جلسه قرارگاه و کمیته امنیتی و اجتماعی تشکیل شد؛ امروز روند بیماری کرونا مورد بررسی قرار گرفت و دوستان وزارت بهداشت از شیوع بیشتر این بیماری ابراز نگرانی کردند و پیشنهاد دادند که بتوانیم با کمک مردم مجموعه اقداماتی را در حوزه دستورالعمل‌هی بهداشتی ا انجام دهیم؛ متاسفانه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به زیر ۵۰ درصد رسیده است.

وزیر کشور گفت: مقرر شد تمامی افراد مسئول، نیروی انتظامی، اصناف، فرمانداری‌ها و... در تمام استان‌ها جلسه فوق العاده تشکیل و برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقداماتی را انجام دهند.

رحمانی فضلی افزود: به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد دادیم علاوه بر تعطیلات سه روز پایان هفته، دو یا سه روز دیگر در تهران و البرز تعطیلی داشته باشیم، چراکه به خاطر شرایط ویژه‌ای که این دو شهر دارند، تعطیلات می‌تواند کمک بزرگی کند.

برای شهر‌های قرمز سفر ممنوع است

وی گفت: برای شهر‌های قرمز سفر ممنوع است؛ به نیروی انتظامی دستور داده شد علاوه بر جریمه، حتما مسافران را عودت دهند؛ البته این کار برای نیروی انتظامی سخت خواهد بود، اما برای بهبود شرایط باید سختگیرانه‌تر برخورد کنیم.

وزیر کشور درباره تزریق وا‌کسن کرونا گفت: مهم‌ترین راه برای مقابله با ویروس کرونا، یکی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است و دیگری تزریق واکسن؛ تزریق دو دز واکسن برای افراد بالای ۶۰ واکسن تامین شده است و ظرف دو هفته آینده این افراد واکسینه می‌شوند و روز گذشته بیش از ۳۰۰ هزار نفر واکسن دریافت کردند.

وی افزود: بعد از تزریق واکسن کرونا برای افراد بالای ۵۰ سال، گروه‌های پر خطر ظرف یک ماه واکسینه خواهند شد؛ البته تا شهریور هم گروه‌های ۶۰ سال به بالا واکسینه می‌شوند و در مناطق پر خطر هم ۵۰ سال به بالا واکسن کرونا دریافت می‌کنند.

رحمانی فضلی گفت: حدود ۲ درصد از مردم به دلیل دغدغه‌هایی که درخصوص واکسن دارند برای تزریق عجله کرده و به مراکز مراجعه می‌کنند؛ از مردم می‌خواهیم صبر داشته باشند تا نوبت واکسنشان برسد.

وی افزود: از تمامی اصناف و مشاغلی که همیشه همکاری لازم را داشته اند، تشکر می‌کنیم و بابت خسارت‌هایی که دیده اند عذرخواهی می‌کنیم؛ تمام این اقدامات به دلیل این بود که بتوانیم از شیوع بیشتر بیماری جلوگیری کنیم.

وزیر کشور گفت: اعیاد مختلفی را در پیش داریم و نزدیک عید قربان و غدیر هستیم، بعد از آن ایام محرم است؛ بنابراین مقرر شد همان دستورالعمل‌های بهداشتی که سال گذشته مدنظر قرار گرفته شد، امسال هم اجرا شود.

رحمانی فضلی بیان کرد: مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، حکم مصوبات شورای عالی امنیت ملی است؛ پس از مردم می‌خواهیم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.