نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز ترکیه از رود دجله آب را می بندد و چون دیپلماسی آب ما فعال نیست شاهد اینگونه مشکلات در حوزه آب هستیم.

به گزارش مرور نیوز، محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک،خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات قطعی آب در خوزستان ، اظهار داشت: همه این اتفاقات به دلیل بی تدبیری ها در مسئولیت هاست، اگر مسئولین برآوردهای دقیقی از وضعیت کشور داشته باشند شاهد چنین مشکلاتی نخواهیم بود.

وی ادامه داد:  نباید زمانی که بحران ایجاد میشود برویم مسائل را حل کنیم بلکه بایستی قبل از ایجاد بحران برنامه ریزی های ما دقیق باشد.

وی تاکید کرد: تصمیم گیری های غیر معقولی که در کشور انجام می شود سبب به وجود آمدن چنین مشکلاتی شده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مشکلات کم آبی به خوبی مدیریت شود ما دیگر شاهد چنین رفتارهایی از سوی مردم نخواهیم بود؛ از سویی جریان برانداز هم بر این مشکلات دامن نمی زد تا شورش های خیابانی ایجاد شود.

آصفری افزود: باید قبل از اینکه مردم اعتراض کنند مسئولین آب به مشکلات کم آبی در خوزستان رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه مگر خوزستان چه مشکلی دارد که هربار شاهد بحران های مختلف اعم از ریزگردها، بی آبی، نشت فاضلاب به منازل مردم و... هستیم، تصریح کرد: بیش از ۵۰۰ میلیون یورو از بانک جهانی برای حل مشکلات آب خوزستان پول گرفته شده است اما بازهم شاهد بروز بحران ها هستیم که این مهم نشانگر بی تدبیری ها و بی مسئولیتی ها در حوزه های مختلف در کشور است.

نماینده مردم  اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: دولت باید به این مسئله ورود کند و بخش آبی که در سدها وجود دارد را آزاد کند.

آصفری خاطرنشان کرد: سه ماه پیش در مجلس متذکر شدم که چرا وزیر نیرو دیپلماسی آب را فعال نمی کند. امروز ترکیه از رود دجله آب را می بندد و چون دیپلماسی آب ما فعال نیست شاهد اینگونه مشکلات در حوزه آب هستیم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرریز آبها به کشورمان در کشورهای همسایه است، تاکید کرد: حق آبه ایی که جمهوری اسلامی ایران دارد و اما متاسفانه گرفته نمی شود باعث بوجود آمدن مشکلات  بی آبی در کشور شده است.