وزیر دفاع طرح«صنعتی‌سازی ساختمان» را کاملا بومی دانست و گفت: می‌توانیم این طرح را به هر تعدادی که در کشور مورد نیاز است تکثیر کنیم.

به گزارش مرور نیوز، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امروز دوشنبه در آئین افتتاح طرح تولید صنعتی مسکن که با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاکدشت برگزار شد اظهار کرد: توقع است همانطور که وزارت دفاع با حرکت در لبه فناوری و تجهیز نیرو‌های مسلح مبتنی بر آخرین فناوری روز و با تلفیق این تجهیزات با توان نیرو‌های مسلح، از آرامش ملت ایران دفاع و آن را حفظ کرده، در حوزه مسکن نیز با رویکرد فناورانه وارد شود.

وی افزود: در حوزه تأمین مسکن، سرعت، قیمت تمام شده و کیفیت در حجم انبوه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و با این رویکرد و با مطالعه طرح‌های اجرا شده در دنیا و بومی سازی این صنعت، وزارت دفاع کار تولید مسکن را به صورت انبوه آغاز کرده است.

وزیر دفاع گفت: اجرای این طرح از شهریور ماه سال گذشته آغاز شده و تمامی مراحل آن بومی سازی شده و با در اختیار داشتن گواهینامه تأسیس، هرجای کشور که نیاز به این فناوری باشد، قابل اجرا با سرمایه گذاری نه چندان زیاد است.

وی افزود: در اجرای این طرح، از فناوری‌های روز و نیاز‌های کشور استفاده شده و تمامی مواد اولیه مورد نیاز در کشور تأمین می‌شود تا این صنعت تحریم ناپذیر شود.

حاتمی از تأمین آرامش، نگاه به ارزش‌های دینی، موضوع محرومیت و جاذبه بصری به عنوان ویژگی‌های این طرح یاد کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: فاز اول این طرح سالانه قادر به تولید ۶ هزار واحد است و به محض اعلام نیاز بخش‌های مختلف کشور، متناسب با نیاز نیرو‌های مسلح و دیگر افراد جامعه، این ظرفیت افزایش پیدا می‌کند.