نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نفت مکلف شد حداقل هزار میلیارد تومان برای حل مشکلات خوزستان هزینه کند.

به گزارش مرور نیوز، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی روز چهارشنبه (۶ مرداد) ضمن تبریک عید غدیر گفت: به تعبیر رهبر انقلاب مسئله غدیر با این مضمون بالا متعلق به همه مسلمانان است، زیرا به معنای حاکمیت عقل، فضیلت و ولایت الله است.

وی تصریح کرد: غدیر نشان دهنده اهمیت ولایت در حکمرانی اسلامی است. انقلاب اسلامی و نعمت ولایت فقیه ثمره تفکر غدیر در ایران اسلامی است و امروز می بینیم این فرهنگ مترقی توانسته است موجبات رشد امت اسلام را فراهم کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میراث غدیر و فرهنگ علوی باید سرلوحه توجه و تمرکز کارگزاران نظام جمهوری اسلامی در همه سطوح قرار گیرد، گفت: گرامیداشت واقعه غدیر با بسط و گسترش عدالت در جامعه اسلامی امکانپذیر است.

نیکزاد ادامه داد: اگر در سال‌های گذشته به همین درس از مکتب علوی توجه جدی می‌شد، بسیاری از مشکلات که امروز در کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم، وجود نداشت. اگر امکانات کشور عادلانه توزیع می‌شد و سرمایه‌گذاری دولت در بخش‌های مختلف به صورت متوازن اتفاق می‌افتاد و به طور شایسته به فرامین رهبر انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی توجه می‌شد، امروز خوزستان عزیز و ولایتمدار دچار مشکلات نبود.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی از سال گذشته و پیش از آنکه مشکل آب در خوزستان بحرانی شود، به موضوع ورود داشت و در نخستین روزهای فعالیت مجلس، عده‌ای از نمایندگان به غیزانیه سفر کردند و در جلساتی که در مجلس برگزار کردیم، تذکرات لازم را به مسئولان مربوطه دادند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در حیطه قانونگذاری در اصلاحاتی که در مجلس و بودجه انجام شد، اعتبارات خوزستان از ۲۰۰۰ میلیارد تومان به ۵۰۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت. ۱۷۵۰ میلیارد تومان به فاضلاب اهواز اختصاص داده شد. وزارت نفت مکلف شد حداقل هزار میلیارد تومان برای حل مشکلات خوزستان هزینه کند.

نیکزاد اظهار داشت: ۱۲۶۰ میلیارد تومان به راه روستایی، آب و فاضلاب و احداث شبکه آبی و تنش آبی اختصاص داده شد، اعتبارات رفع مشکلات فاضلاب خوزستان ۴۰  میلیون یورو افزایش یافت و در تبصره ۳ بودجه سال ۱۴۰۰ مجوز استفاده از فاینانس خارجی برای حل این مشکلات داده شد.

وی تصریح کرد: متأسفانه بر اثر بی‌توجهی به این موضوع دچار مشکلات شدیم؛ خوزستان همان خوزستان هشت ساله دفاع‌مقدس است که حماسه آفریده است و با تقدیم هزاران شهید جانباز و آزاده اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد. خوزستان همان خوزستانی است که در تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی حماسه آفرید. همان خوزستانی که همیشه پای کار انقلاب بوده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه الان نوبت مسئولان است که کم‌کاری‌های گذشته را جبران کنند، تأکید کرد: سایر استان‌ها نیز با چنین مشکلاتی مواجه هستند. نمایندگان مجلس در نطق‌ها و جلسات حضوری مرتب بر این مشکلات تأکید دارند.

نیکزاد گفت: اگر این آسیب‌شناسی‌ها قبل از آنکه به نقطه بحرانی برسد، توسط دولتمردان پیگیری می‌شد، مشکلات مردم به طور محسوس کاهش می‌یافت.