نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست‌های دولت در بخش کشاورزی و اقتصادی نیازمند بازنگری و تغییر عمده است چرا که بی توجهی به ایجاد ارزش افزوده در زنجیره غذایی و سایر تولیدات داخلی، خسارت بار است.

به گزارش مرور نیوز، علی کریمی فیروزجایی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به واردات بی برنامه و بی رویه برنج به کشور، اظهار داشت: واردات برنج به کشور روند کشت محصول استراتژیک برنج داخلی را با مشکل مواجه می کند.

وی ادامه داد: نیاز سالانه کشور به برنج خارجی ۴۰۰ هزار تن است که متأسفانه دولت با واردات ۸۵۰ هزار تا یک میلیون تن محصول برنج به اقتصاد برنج کاران ضربه وارد می کند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی مدون و تقویت سیاست‌های حمایتی، برنجکاران شمالی می توانند نیاز سالانه کل کشور به این محصول را تأمین کنند.

فیروزجایی با بیان اینکه سیاست‌های حمایتی دولت در قبال کشاورزان بسیار ضعیف است، گفت: عدم حمایت جدی دولت از زارعان بویژه افزایش ۵۰۰ درصدی بهای کود شیمیایی و قیمت سرسام آور نهاده های تولید، انگیزه کشاورزان را در مسیر تولید کاهش داده است.

وی افزود: کشاورزان یاوران صمیمی دولت در عرصه تولید محصولات کشاورزی هستند لذا توجه به تولید و تولیدکنندگان کشاورزی موجب تقویت امنیت غذایی و ملی می شود.

کریمی فیروزجایی با بیان اینکه واردات به ویژه در زمینه محصولات غذایی سم مهلک برای کشور است، تصریح کرد: رویکردها و فرایندهای مدیریتی و عملیاتی در عرصه کشاورزی باید به سمت تولید داخلی باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم در پایان با بیان اینکه سیاست‌های دولت در بخش کشاورزی و اقتصادی نیازمند بازنگری و تغییر عمده است، خاطرنشان کرد: بی توجهی به ایجاد ارزش افزوده در زنجیره غذایی و سایر تولیدات داخلی، خسارت بار است.